natuur/dier fotografie in Ecuador

Beste reizigers,
Ik ben van plan om met zijn 2en 4 a 5 weken door equador te backpacken.
Ik heb al een heleboel gelezen over de gebieden binnen equador en de galapagos eilanden. Aangezien me hobbie fotografie is met name van dieren/insecten kom ik er maar niet uit waar we het beste heen kunnen trekken. Jungle trips worden vaker als negatief beoordeeld (de toeristische) (galapagos eilanden is mogelijk geen goede optie ivm dat ik erg snel last heb van zeeziekte bij deining van zee of is hier een goed alternatief voor zeer grote boten etc??

Iemand een trip of gebied wat een must see is voor een fotografie freak? dieper de jungles in? Ik hoor graag ervaringen van jullie.

Alvast bedankt.

Er is zoveel keuze in Jungletrips, dat zeker niet alle heel “toeristisch” zijn. De jungle trips in de buurt van Tena zijn druk bezocht, veel wateractiviteiten zoals raften en tubing etc. Maar ga je wat dieper de jungle in en zeg je er duidelijk bij dat je naar een iets kleinere lodge wilt gaan, veel flora en fauna wilt zien, beetje basic, dan zul je je goed vermaken. Zelf ben ik in Cuyabeno en Tena geweest, allebei schitterend, Cuyabeno was voor mij de beste, lag dieper de jungle in en kleiner opgezet. In Tena had ik wel de gids helemaal voor mij alleen en hebben we schitterende wandelingen gemaakt, niet zoveel diertjes gezien.
Galapagos heb ik (nog) geen ervaring mee, maar er is veel keuze in boten, er zijn zeker ook grote boten, alleen zijn die dan wel weer wat meer “toeristisch”. Je kunt ook zelf naar de Galapagos vliegen en daar in een hostal gaan en een beetje island-hopping doen. Vind hier meer info over ervaringen en tips van anderen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=83810
In de bergen vind je de llamas, enkele alpacas en vicuñas, ook zeker de moeite waard. En Puerto Quito is ook een plek om mooie plaatjes te schieten heb ik vernomen!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders vraag gerust meer.