Mijn vrouw en ik overwegen deze zomer naar Costa Rica te gaan. Als we de plaatjes zien zijn we helemaal overbluft door het natuurschoon, hoewel mijn vrouw wel twijfelt bij het zien van slangen, spinnen en dergelijke 
We willen graag het land zien en afsluiten met ca. een weekje strand. Liefst met duikmogelijkheden want ikzelf duik graag (PADI AOW, ca. 20 duiken).
*) Is 3 weken dan voldoende (dus 2 weken rondreizen) of kunnen we beter 4 weken uittrekken?
*) Welke kustlijn is rond augustus het mooist om te duiken en geschikt voor mijn niveau? En uiteraard ook om te zonnen (voor mijn vrouw)
Mij lijkt vooral corcovaro mooi. Ik lees dat je beter de reis daarmee kunt beginnen / eindigen.
*) Is daar in de buurt ook een mooie locatie om de āstrand/duikvakantieā door te brengen?
Ik hoop aan de hand van de antwoorden op deze vragen een route uit te kunnen stippelen. Alvast bedankt.
MIjn advies is de pacific kust en je vrouw zou zich heerlijk thuis vinden op de stranden van Punta Leona. Hierover meer info op website www.sesamstraat.nl
Veel geluk en een goede vakantie
Ok bedankt. En hoe denk je over de andere vragen?
*) Kun je in circa 2 weken (excl. strandvakantie) een goed beeld krijgen van Costa Rica of kom je dan zeker tijd te kort?
*) Is het verstandig om met corcovaro te beginnen of te eindigen?
Hi Brainstorm,
Twee weken is wel redelijk kort hoor voor een rondreis, maar je kunt je toch gewoon richten op een deel van het land? Wij zijn nu 2 x 2 weken (rondje noord/oost en rondje west gedaan) en gaan binnenkort weer terug omdat het gewoon zoān mooi land is dat je nooit uitgekeken raakt.
Je vrouw hoeft niet bang te zijn hoor, als je gewoon uitkijkt dan kan je echt niet veel gebeuren, die beestjes zijn banger voor jou dan andersom. Wel uitkijken voor andere kleine beestjes: insecten. Goed smeren met Deet en je lichaam bedekken om een hoop muggenbeten te voorkomen!
Over duiken weet ik helaas nietsā¦
De mooiste strandjes zagen wij aan de pacifische kust in de buurt van Uvita.
Groetjes,
JosƩ
Dat zou kunnen, maar er zijn zoveel mooie plekken op de wereld dat ik meestal de voorkeur geef om eerst elders te kijken voor ik een land 2x aandoe.
Maar als 2 weken erg kort is, dan ga ik ernstig overwegen om 4 weken te gaan. 3 weken rondreizen en een weekje relaxen tot besluit.
Dat zeg ik ook steeds, ik krijg haar ook wel overgehaald. Als ze eenmaal daar is vindt ze het vast super.
Bedankt voor de info.
*) Ben je toevallig ook in (de buurt van) Corcovaro geweest?
*) Heb je nog suggesties om dit aan het begin/eind te plannen?
*) En is het de moeite waard om in het park te overnachten?
Alvast bedankt.
*) Ben je toevallig ook in (de buurt van) Corcovaro geweest?
Ja wij zijn ook in Corcovado geweest. Vorig jaar februari - in het droge seizoen - met de auto naar Bahia Drake gereden. Dat was fantastisch, zoān mooie route! Maar alleen in het droge seizoen te doen, je moet ene stuk of 5 riviertjes door! Verder viel deze trip ons redelijk tegen.
Wij sliepen dus in Bahia Drake, 2 nachten, en zijn met een toer meegegaan naar NP Corcovaro. Dit betekende heel vroeg opstaan, om 6.00 uur naar het strand, bootje op en om 8.00 uur aankomen in het NP. Voor je het park inloopt is het 8.30 uur en dat is gewoon te laat. Alle dieren zijn uitgegeten en gaan schuilen voor de hitte. We hebben een paar uur met een slechte gids door het park gelopen tussen de andere groepen, zo toeristisch heb ik het nergens in CR gezien! Om 12.00 uur kwamen we bij een lunchplaats, best mooi hoor maar weinig sfeervol. Daarna een stuk over het bloedhete strand in de hitte en om 14.00 uur stapten we weer op de boot. Deze tour kostte $95 pp en dat is gewoon veel te veel! Jammer dus. De mensen die ik wel heel positief heb gehoord over Corcovado die zijn bij Puerto Jeminez geweest en naar de Leona Lodge, dus aan de zuidkant van het Osa schiereiland. Of, en dat is volgens mij de beste optie, mensen die naar La Sirena zijn gelopen of gevlogen en daar ƩƩn of meer nachten zijn gebleven. Daar ben je echt midden in de natuur en kun je ook rond zonsopgang en ondergang op pad. Dus wel op het goede moment. Je zult begrijpen dat ik er eeuwig spijt van heb dat wij dit niet hebben gedaan.
*) Heb je nog suggesties om dit aan het begin/eind te plannen?
Een goede reden om dit aan het begin/eind te plannen is dat je dit vooraf moet reserveren, zeker als je in La Sirena wilt overnachten. Wij wilden niets vastleggen en daardoor bleven de opties beperkt. Als je echt een paar dagen naar een lodge in het zuiden of La Sirena gaat dan zou ik het aan het einde van je vakantie inpassen want je ziet ongetwijfeld zoveel dieren en moois dat je de rest van de vakantie āverpestā bent.
*) En is het de moeite waard om in het park te overnachten?
Zie bovenstaande, ja dus. Wij sliepen in de Mirador Lodge in Bahia Drake, dit is een van de goedkoopste opties ($95 all-in pp, niet echt goedkoop dus!) maar ik vind het geen aanrader. Mooie plek hoor, onwijs genoten van de papegaaitjes en toekans bij het uitzichtpunt maar het eten was niet best en de cabinas ook niet. Wel superleuke mensen!
Alvast bedankt.
[/quote]
Graag gedaan 
Groetjes,
JosƩ