Na 10 jaar roepen dat ik ooit nog eens naar Costa Rica wil is het nu eindelijk zover, in februari/maart gaan mijn partner en ik die kant op! Nu hebben we maar beperkt de tijd, ongeveer 14 dagen en willen we niet te gehaast reizen (ooit die fout gemaakt in Mexico en daarvandaan kwamen we vreselijk moe terug).
Het liefste reizen we de eerste week rond met een huurauto en gaan daarna nog een dag of 6 bij een leuk strand zitten waar we wat tripjes vandaag kunnen doen. Welke natuurparken zijn nu echt must sees? Dierenspotten tijdens een hike en ander natuurschoon is wat wij zoeken. Ik zou het zonde vinden om diverse parken aan te doen die op elkaar lijken. En welk strand is mooi maar biedt ook mogelijkheden om leuke trips te doen? Liefste niet te massa toeristisch… Iemand tips?
14 dagen in Costa Rica en dan 6 daarvan op een strand zitten? Dat is toch zonde van zo’n mooi land waar zoveel te zien is?
Op de site van dit Costa Rica forum staan bovenaan allemaal “stickies”, dat zijn topics met heel veel erg informatie.
Bedankt voor jou reactie Monofeliz! Het is niet zo dat we op zoek zijn naar een strand om lekker te luieren maar een mooi strand waarvandaan we ook interessante parken kunnen bezoeken/ leuke dingen kunnen ondernemen maar dat we wel even een vaste plek hebben. Zo heb ik gelezen dat er rond Manuel Antonio leuke stranden zijn maar kunnen we daarvandaan meer zien dan enkel Manuel Antonio bijvoorbeeld? Overigens kunnen we zoals het er nu uitziet 16 dagen op reis (minus dus twee vliegdagen dus 14 daadwerkelijk in Costa Rica )
Verder ben ik erg benieuwd of Tortuguero de moeite is in februari/maart of dat we dan beter naar Corcovado kunnen afreizen?