In het voorjaar van 2015 (rond april) wil ik samen met mijn vriendin ongeveer 3 weken richting Panama en Costa Rica gaan. We willen in Costa Rica vooral de natuur zien en in Panama wat meer genieten van het strand en de zon. Eerste grove indeling is ongeveer een weekje Costa Rica en dan 2 weken Panama. We hoeven in Panama niet alles te zien (zijn er maar 2 weken :)) maar we willen wel ± 4 plekken aan doen.
Hebben jullie tips qua route, plaatsen, must sees / do’s voor het Panama gedeelte (Costa Rica mag uiteraard ook)?
Het liefst beginnen we in San Jose en eindigen in Panama City of andersom.
Ik zou het omruilen, tenzij je een reden hebt om langer in Panama te willen verblijven. Costa Rica is makkelijker te bereizen en hier heb je naast de mooie natuur ook prachtige strandlocaties. In Panama vind ik San Blas een must, maar plan dit als laatste anders ben je verpest
ook ik raad je aan om de meeste tijd in Costa Rica te besteden. Ga niet op de race-tour door overal maar 1 of 2 nachtjes te blijven. Je geniet veel meer van je vakantie als je meer tijd neemt om de omgeving te verkennen en pas weer na een dag of 4 verder te trekken. Asfalt kun je immers thuis nog genoeg zien, de mooie natuur van CostaRica niet.
goede reis