3-weekse rondreis Costa Rica& Panama

Hi allemaal,

Wij zijn van plan eind april/ begin mei 3 weken door Costa Rica en Panama te reizen. Nu hebben we grofweg een plan gemaakt en vragen ons af of dit haalbaar is in 3 weken;

24-apr San Jose
25-apr San Jose-Monteverde
26-apr Monteverde
27-apr Monteverde-Manuel Antonio
28-apr Manuel Antonio
29-apr Manuel Antonio-N.P. Irazu
30-apr N.P. Irazu-Rio Pacuare
1-mei Rio Pacuare
2-mei Rio Pacuare-Golfo Dulce
3-mei regio Golfo Dulce
4-mei regio Golfo Dulce
5-mei regio Golfo Dulce
6-mei Golfo Dulce-Paso Canoas
7-mei Paso Canoas - grensoversteek naar Panama - Boquete
8-mei Boquete
9-mei Boquete-Santa Catalina
10-mei Coiba Island
11-mei Santa Catalina-Gamboa
12-mei Gamboa
13-mei Gamboa-Panama City
14-mei Panama City

De bedoeling is om dit met een huurauto te gaan doen.

Nb.: wat betreft ons verblijf in de regio Golfo Dulce zijn we indien mogelijk van plan die dagen naar N.P. La Amistad te gaan. Nu vragen we ons af of er een verschil is in activiteiten tussen de Costa Ricaanse kant en de Panamese kant. Is N.P. La Amistad tevens te doen in een daguitstap of heeft dat geen zin?

Daarnaast twijfel ik of we niet wat langer in Panama city moeten blijven; ik lees overal dat het een leuke stad is.
Heeft iemand tips voor deze trip?

Alvast bedankt!

Je reist nogal heen en weer.
Ik zou eerst naar de Pacuare en de Irazu gaan dan naar Monteverde en dan naar Manuel Antonio en
zo verder naar het zuiden.
Voor Panama City is 1 volle dag voldoende. Of je wilt gaan shoppen, dan kan een dag extra geen kwaad.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo Nastasja,

Een paar aantrekkelijke plekken in of in de buurt van Golfo Dulce zijn Corcovado, Piedras Blancas. Playa Pavones en Punta Burica. Natuurpark La Amistad wordt met name bezocht vanuit Las Tablas, in de buurt van San Vito. La Amistad is een groot park dat nauwelijks door toeristen bezocht wordt of in ieder geval minder bekend en ‘aantrekkelijk’ is als Corcovado door o.a. de bereikbaarheid. Omdat het park niet zo bekend is, zijn er minder voorzieningen als accommodaties e.d… Voor een bezoek aan La Amistad zul je lange stukken moeten wandelen en de kans dat je wildlife spot is niet zo groot spotten.

Succes en plezier met jullie reisvoorbereidingen!
Mario en Manon

Je mag niet met een huurauto de grens over steken.