Route Costa Rica en Panama in 4 weken

Hallo,

Ik en mijn vriend gaan over 3 maanden vier weken naar Costa Rica. We landen in San Jose en ons vertrekpunt is tevens San Jose. Graag willen wij onze reis combineren met 1 á 2 weken Panama. Is dit te doen qua tijd en heeft Heeft iemand tips voor een mooie route? Wij gaan in Costa Rica in ieder geval zelf met een huurauto rijden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Ashley

Hi Ashley,

persoonlijk denk ik dat je het in vier weken beter alleen bij Costa Rica kunt houden. Met drie weken doe je het land al snel te kort, wat ook in het geval met Panama zou zijn.

Ik weet niet wat je in Panama zij willen zien, want dan zou er makkelijker op te antwoorden zijn. Wil je bijvoorbeeld naar Panama City of naar San Blas, dan ga je veel korten op je tijd in Costa Rica. Dat zou m.i. zonde zijn.

Hoi Robert,

Bedankt voor je reactie. Ik zou graag in Panama naar Bocas del Torro en Boquete willen. De route die ik in gedachten had is als volgt:

San Jose
Santa Teresa
Playa Tamarindo
Liberia
Monteverde National Park
Tortuguero
Cahuita
Puerto Viejo de Talamanca
Bocas del Torro
Boquete
Corcovado National Park
Dominical
San Jose

Echter, aangezien we met een huurauto door Costa Rica willen reizen zal deze route niet erg handig zijn (i.v.m. grensovergang). Graag hoor ik welke tips je nog hebt. Dingen die we niet mogen missen of juist beter kunnen schrappen van ons lijstje.

Alvast bedankt voor de reactie.

Hoi Ashley,

Bocas is vanuit Costa Rica wel te bereiken over land (deels), via de weg naar Changuinola, maar hoe en wat met de huurauto weet ik niet uit ervaring. Ik heb Panama met het openbaar vervoer en een paar binnenlandse vluchten gedaan. Naar Bocas ben ik gevlogen, vanaf David, na een bezoek aan Boquete.

Boquete en omgeving vond ik erg mooi en het plaatsje zelf is zeer aangenaam. Bocas daarentegen vonden mijn partner en ik nogal tegenvallen, maar dat is ook persoonlijk. Als je in de plaats verblijft, dan moet je voor een uurtje strand vaak een bootje of taxi regelen, want een mooi strand bij de plaats is niet echt te vinden. De week ervoor waren we nog op San Blas en dat was echt fantastisch. Wellicht speelde dat ook een beetje mee.

Beide landen zijn prachtig en vooral aan de grensstreek zal je niet altijd verschil kunnen zien. Mijn high lights van Panama liggen, met uitzondering van Boquete, meer richting het midden van het land, wat in jouw geval waarschijnlijk teveel tijd zou wegnemen. Panama beviel mij wel beter dan Costa Rica, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Ik heb beide landen apart van mekaar bezocht, elk 3 weken, maar heb toch best wat moeten skippen.

Als ik jou was, zou ik Panama voor een volgend bezoek bewaren, want 4 weken is m.i. een perfecte periode om Costa Rica goed te verkennen.

Als je meer vragen over Panama hebt, dan stel ze gerust :slight_smile:

Beste Ashley,

Het is prima te doen! Je moet alleen je huurauto inleveren bij de Caribische kust te Costa Rica. Of gewoon met de lokale bus reizen naar Puerto Viejo de Talamanca (prima te doen en niet met de auto). Vervolgens kunnen jullie de Caribe shuttle nemen naar Bocas de Toro, maximaal 30 USD per persoon en erg goede service en snel transport. En vanaf Almirante met de bus naar David duurt 4 uur en vervolgens is het nog een uur met de schoolbus naar Boquete!
En vanaf Boquete is het inderdaad vervolgens mogelijk om te reizen naar het schiereiland Osa, waar het ongerepte nationaal park Corcovado zich bevindt!

Mocht je nog meer vragen hebben, mail of bel gerust!

info@unicotravel.com
0180 787401
06 14306900

Pura vida,

Barbara de Groot

Beste Ashley,

Het is prima te doen! Je moet alleen je huurauto inleveren bij de Caribische kust te Costa Rica. Of gewoon met de lokale bus reizen naar Puerto Viejo de Talamanca (prima te doen en niet met de auto). Vervolgens kunnen jullie de Caribe shuttle nemen naar Bocas de Toro, maximaal 30 USD per persoon en erg goede service en snel transport. En vanaf Almirante met de bus naar David duurt 4 uur en vervolgens is het nog een uur met de schoolbus naar Boquete!
En vanaf Boquete is het inderdaad vervolgens mogelijk om te reizen naar het schiereiland Osa, waar het ongerepte nationaal park Corcovado zich bevindt!

Mocht je nog meer vragen hebben, mail of bel gerust!

info@unicotravel.com
0180 787401
06 14306900

Pura vida,

Barbara de Groot
www.unicotravel.com
[/QUOTE]

inderdaad, overgang costa rica panama is goed te doen. Wij hebben huurauto ingeleverd in limon en zijn dan per bus naar cahuita gegaan om van daaruit naar panama te trekken. Ter plaatse in cahuita en puerto viejo kan je vervoer regelen tot in je hotel in Bocas.

Zeker doen! Zie wel dat je vroeg vertrekt dat je niet tijdens de middagpauze aan de grens staat!