Hallo familie W,
Fijn om te lezen dat ons forum, al heeft voorzien de nodige tips.
Ik zal het proberen kort te houden, hoop dat het lukt.
Voor het noorden zou ik niet naar Sapa gaan, maar naar Mai Chau en zo via bijv. Hoa Lu naar Trang An en/of Tam Coc.
Zo heb je geen treinreis naar Sapa, welke al snel 300 a 400 USD zou bedragen.
Voor dit geld kan je reizen naar Mai Chau + 2 overnachtingen bij een homestay.
Ook veel minder touristen dan in Sapa.
Zo heb je ineens 2 parken.
Ik denk dat je vliegen toch even zou moeten overwegen, of je moet echt een treinreis maken van 15 uur en dat misschien wel 2 maal.
De kosten ontlopen elkaar niet veel.
Ook zou ik, van Hue naar Hoi An door het np gaan en daar overnachten; NP 3
Mekong
Niet eerst naar Can Tho, maar naar Chau Doc voor NP 4 en dan naar eventueel Can Tho, maar zou dan gaan voor Cai Be.
Omgeving Saigon voor Sam Vat gaan, NP 5.
Wederom bijna geen touristen, omdat deze meestal op een strak schema reizen en dus kiezen voor mekong, Saigon en de tunnels.
Voordeel is dan meteen dat je bij het strand aangeland bent, en daar staan geen resorts ( eentje, sorry ) en dus een eis is ingewilligd.
Park en Can Gio liggen op 1.5 uur rijden vanaf Saigon.
Even nog over vervoer naar Sapa, was ik vergeten.
Je kan nu ook met de auto of bus naar Sapa door de nieuw aangelegde weg.
Ik heb deze nog niet begaan, maar dan duurt de reis naar Sapa iets van 4 uur en dus de trein is overbodig.
Dat is ook 1 van de redenen dat Sapa nu zeer veel touristen trekt en kabelbanen, grote resorts enz komen.
Dalat
Dit zou dan waarschijnlijk ook een vlucht moeten gaan worden vanaf Hoi An, over de weg niet te doen; te lang.
Wanneer je van Dalat naar Saigon gaat, kost je dit ook 1 reisdag, maar dit kan wel weer onderbreken met NP 6.
Niet gaan voor het NP in Dalat zelf, is echt weggegooid geld ( persoonlijk ).
Hoop dat dit je wat kan helpen.
Namen van de NP heb ik niet vermeld want denk dat je wel weet welke ik bedoel.
Wil je dat ik iets van een schema maak om te zien wat je kan doen in 1 maand, laat het ook even weten.
Succes met je planning.
Gr.
Ton.