Nationale parken in Canada.

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het plannen van mijn trip voor Canada en zou graag jullie mening willen horen.
Wat denken jullie dat de beste dagverdeling is voor Jasper, Bannf, Kootenay en Yoho?

Ik had zelf de volgende opties:
Jasper 4 nachten
Bannf 4 nachten
Kootenay 3 nachten
Yoho 3 nachten

Of:
Jasper 5 nachten
Bannf 5 nachten
Kootenay 2 nachten
Yoho 2 nachten

Deze dagen zijn flexibel en kunnen veranderen! Ik hoor graag jullie mening!:slight_smile:

Alvast bedankt!
Groetjes Milka

Je hebt in ieder geval ruim aantal dagen, perfect. Veel mensen hebben juist veel te weinig dagen.

Wij hadden 2nachten Banff (vanaf Calgary, incl Kananaskis en Banff )
1 nacht Lake Louise (incl Yoho en Lake Louise)
en 3 nachten Jasper. (incl icefields parkway en Jasper)

Hier had ik graag nog 1 nacht aan Banff toegevoegd. Het aantal nachten is ook afhankelijk van de richting waarin je rijdt. Je hebt bijvoorbeeld hele dag voor icefields parkway nodig. Dus als je eindigt in Jasper heb je aan 1nacht nog niks.

Kootenay kan ik niks over zeggen

1 like

wij hebben iedere keer maar 50 km gereden en daar gewoon gekeken waar we gingen slapen… aanrader bij Jasper is “maligne lake” daar kan je echt prachtige foto’s maken. Als je sochtends vroeg gaat wildlife genoeg langs de weg! ook wel leuk!!

Via Wereldwijzer app

1 like

Thanks voor de tips!
Is een overnachting bij Lake Louise de moeite waard of is het dan slimmer om door te rijden naar Bannf en daar een nacht langer te blijven?

Ik was erg blij dat we in Lake Louise sliepen. Dat was ons startpunt van de icefields parkway en dus konden we mooi de hele dag er over doen. Daarnaast is het een mooie uitvalsbasis voor Yoho NP en Lake Louise en Moraine Lake.

Het is vanuit Banff echter ook wel te doen maar dan rijdt je van Banff naar lake Louise (voor Yoho en de lakes)weer terug om in Banff te overnachten en dan weer naar lake Louise om met icefields parkway te starten.

LL is echter wel redelijk duur qua overnachten. Je zou ook voor Field kunnen kiezen. Banff is overigens ook prima, maar je rijdt dan wel een paar keer op en neer. (wij sliepen in canmore, dus dat is nog verder op en neer tussen lake Louise en canmore)

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

1 like

Hoi Milka,

Je zou mogelijk ook in Field kunnen verblijven (Yoho NP) om het deel Yoho NP te bezoeken. Als je meerdere dagen in Yoho NP verblijft zou ik ook eens kijken voor de mogelijkheid om Lake O’Hara en omgeving te bezoeken. Je moet hier wel een bus voor reserveren precies 3 maanden opvoorhand of je kan het vergeten. Er worden hier maar een bepaald aantal personen per dag toegelaten met de bus. Je kan wel te voet naar Lake O’Hara en omgeving wat een 11km lange weg is. Dit is wel echt een prachtig stukje paradijs wat nog vrij ongerept is!

Groetjes,
Ann

1 like

Bedankt NiekR en Ann75 voor de tips! Heel fijn!
Ik zal Lake O’Hara ook zeker in mijn opties meenemen. De foto’s zijn prachtig! Oh kan niet wachten om te gaan!

Hallo!

Field inc Lake O’Hara is nu ook opgenomen in mijn reis:) Ofja tenminste ik sta op de lijst voor de bus…

Nu heb ik nog een vraag:

Heeft iemand van jullie ervaring met de verschillende orka kampen? Er is best veel keus en ik vind het maar lastig kiezen. Is er iemand die ervaring heeft met een van de verschillende reisorganisatie? Ik hoor het dan heel graag!c3

Groetjes Milka