Nationale parken bezoeken; hoe indelen?

Hallo allemaal,

nog een vraagje van mijn kant. Eerder heb ik onze route gepost op het forum. Ik ben nu aan het kijken naar de nationale parken en accommodaties daar.
dit is de route:
Dag 1 Vlucht, aankomst Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 naar Revelstoke rijden.
Dag 4 Revelstoke (?)
Dag 5 Glacier NP en Yoho NP
Dag 6 naar Banff
Dag 7 Banff
Dag 8 Banff
Dag 9 Icefields Parkway naar Jasper
Dag 10 Jasper
Dag 11 Via mt Robson naar Wells Gray
Dag 12 Wells Gray
Dag 13 Naar Whistler
Dag 14 Whistler
Dag 15 Ferry Vancouver Island; Nanaimo??
Dag 16 Naar Tofino
Dag 17 Tofino
Dag 18 Victoria
Dag 19 Victoria (excursie whale watching?)
Dag 20 Vancouver

Het plan is om door te rijden van vancouver naar revelstoke en één dag daar door te brengen. We hebben dan vier dagen om Glacier, Yoho en Banff te bezoeken. Hoe zouden jullie dit indelen?
Is het mogelijk om bijvoorbeeld op de weg naar Banff Glacier en Yoho te bezoeken of raden jullie het aan hiervoor ook dagen in te lassen?

Nog wat vraagjes:

• Hoe kan ik het beste de overnachtingen daar verdelen?
    Ik heb nu twee overnachtingen in revelstoke en dan doorrijden naar Glacier en Yoho. Kunnen we dan het beste daar overnachten of doorrijden naar Banff en daar overnachten? dat hangt natuurlijk ook van het antwoord op de eerste vraag af :slight_smile:

• Banff is erg duur qua overnachtingen. Is het raadzaam bijvoorbeeld in Canmore te kijken of zit je dan echt uit de richting? (ik weet nl niet of je van het plaatsje Banff zo het NP in wandelt of moet je nog met de auto?).

Ik hoop dat de route te doen is en we genoeg tijd hebben om van de omgeving te genieten. Ik heb er nog aan gedacht om tofino te schrappen maar dat schijnt zo prachtig te zijn :slight_smile:

Als je moet kiezen zou ik Yoho overslaan en Glacier en Banff doen. Yoho heeft een paar toeristische attracties waar je heen kan rijden en wat niet al te lang duurt (natural bridge, Takkakaw Falls, Emerald Lake). Natural Bridge is 3 minuten van de route af dus daar kan je altijd heen maar het is er wel erg druk altijd en stelt weinig voor :p. Doorrijden daar en je gaat in 10 minuten ofzo naar Emerald Lake dat mooi groen is, je kan er helemaal omheen lopen als je zin hebt. Takkakaw falls is ook errug toeristisch, het een hoge maar smalle waterval. Als je ervan houdt moet je erheen gaan, ikzelf vond de route ernaartoe mooier dan de waterval zelf :wink:

Verderop in Yoho, vlakbij de grens met Alberta kan je nog en mooie berg op, weet zo even niet de naam. Maaaarrrrrr, in het toeristisch seizoen mag je er alleen met de bus heen dus ben je weer afhankelijk van andere tijden en als je daar heen zou willen zou ik wel de tijd ervoor uit trekken.

Maargoed, tijd is beperkt dus je moet keuzes maken en ik zou kiezen voor Glacier en Banff.

Whistler is op zich niet veel, het bestaat uit allerlei kleine kernen met Whistler Village als centrum waar het leuk is om even te zijn. Ik neem aan dat je de omgeving gaat verkennen ipv Whistler omdat het dorpje nou eenmaal erg klein is.

Bij Whistler willen we inderdaad de omgeving gaan verkennen. We willen oa de peak to peak gondel in en wat wandelen daar. Helaas is de accommodatie daar wel erg duur. Zelfs een hostel kost 80 euro per nacht voor twee personen…

Verder vroeg ik me af: we gaan van Whistler naar vancouver Island. Wat is een leuke plaats om te overnachten voor Tofino? Ik dacht aan Parksville of Nanaimo zelf maar misschien zijn er mooiere plekjes daar?

1 like

Whistler is juist hartstikke goedkoop! Zat er in Listel Best Western voor 90 dollar in 'n 1pk vorig jaar augustus.

En ik vond 't een super sfeervol dorpje met gezellige terrasjes. De Peak2Peak is ook gaaf om te doen. Mooi uitzicht als je met de stoeltjeslift naar de top gaat. En als je het net zoals mij treft met 'n schitterend zonnige dag natuurlijk :zon02:

Je kunt makkelijk in één keer doorrijden naar Tofino als je 's ochtends vroeg vertrekt. Vanuit Whistler is het 'n kleine 2 uur rijden naar Horseshoe Bay, de ferry naar Nanaimo duurt 1,5 uur en dan is het nog 'n paar uur naar Tofino. Heb je daar wat extra tijd, want Nanaimo is verder niet echt interessant.