Onze reis...

Hoi allemaal, ik had al eerder een vraag over de Nationale Parkenpas gesteld, hier is onze route kunnen jullie misschien beter advies geven of we zo’n parkenpas moeten kopen:

Vertrek op 8 september:
dag 1 aankomst Vancouver, auto ophalen
dag 2 Vancouver
dag 3 naar Vancouver Island
dag 4 Victoria
dag 5 naar Ucluelet
dag 6 Ucluelet/Tofino
dag 7 naar Nanaimo
dag 8 naar Hope
dag 9 naar Cache Creek
dag 10 naar Clearwater> Wells Gray Park
dag 11 en 12 Wells Gray
dag 13 naar Jasper
dag 14 en 15 in en rond Jasper
dag 16 naar Banff
dag 17 en 18 in en rond Banff (als we evt. een dagje klaar zijn met parken en water doen we een dagje Calgary)
dag 19 naar Revelstoke
dag 20 naar Lillooet
dag 21 naar Whistler
dag 22 naar Vancouver> vliegtuig naar huis.

Klinkt dit goed??
adviezen nog??

Hier onze reis iets uitgebreider…

We landen om 14.00 op Vancouver Airport, halen de auto op en slapen vervolgens 2 nachten in Vancouver om de stad te bezichtigen.
Dan gaan we naar Vancouver Island waar we 2 nachten in Victoria slapen om daar de stad te bezichtigen en als we op de veerboot de orka’s al spotten, hoeven we daarvoor geen excursie meer te boeken.
Dan rijden we een hele dag naar Ucluelet, hier slapen we 2 nachten bij: www.pointwestcottages.com en dan in de Hilltop cottage, hiervandaan willen we inderdaad een (grijze) walvissentocht gaan maken en/of een bearwatchtocht per boot en/of een wandeltocht in de bossen daar.
Dan door naar Nanaimo, waar we alle tijd voor hebben, dit is echt een overnachting voor we de volgende dag weer een veerboot terug pakken naar Vancouver.

Vanaf hier gaan we via de harrison hot springs naar Hope, waar we een overnachting hebben.
De volgende ochtend via Hell’s gate/Lytton (evt raften) naar Cache Creek, waar we weer overnachten.
De volgende morgen vertrekken we via Kamploops naar Clearwater, of zoals jullie zeiden via 70 mile hous/lone butte richting Little Fort en dan naar Clearwater. Deze keuze staat nog open.
We slapen vervolgens 3 nachten in/bij Wells Gray Park bij: www.bluegrousecountrinn.com
Hier willen we natuurlijk de watervallen zien, maar ook eventueel een paardrijtocht gaan maken, omdat je dan weer op een andere manier het park ziet.

Na 3 nachten stappen we vroeg in de auto voor de langste rit van de vakantie>>> we gaan naar Jasper.
We slapen bij: www.pinebungalows.com hier hebben we een bungalowtje aan het water geboekt en schijnen de dieren voor je deur langs te lopen.
Ook hier slapen we 3 nachten en vanaf hier willen we alle tochten gaan maken: Jasper tramway, miette hot springs, maligne lake, athabaska falls, sunwapta falls, etc.

En als we dan weer in de auto stappen richting Banff via de Icefields Parkway gaan, willen we de tocht maken de Athabasca Glacier op en evt een helikoptervlucht.

We slapen 3 nachten in Banff, waar we vanaf daar de uitstapjes willen maken zoals naar (via Bow Valley pkwy) Lake Louise en Morraine Lake, etc.
Mochten we natuur zat zijn, willen we evt. een dagje naar Calgary.

Na 3 nachten vertrekken we uit Banff en gaan we richting Revelstoke, waar we slapen bij: www.griffinlakelodge.com waar we de storm’s place cabin hebben gehuurd voor helaas maar 1 nachtje.
Deze reis naar Revelstoke gaat via Golden, Glacier NP, Mount Revelstoke NP, evt Craigellachie en Three Valley gap.

De volgende dag gaan we richting Lillooet.
(Evt. Three valley gap, Craigellachie,) Sicamous, Shuswap lake, Salmon Arm, Squilax, en/of evt Kamloops(als we de andere route hebben gereden naar Clearwater)

En dan onze laatste nacht brengen we door in Whistler, waarvan we al gehoord hadden dat het erg toeristisch dorp was, vrienden van ons waren weer blij mensen te zien, terrasje te pakken etc toen ze daar waren.
En helaas zitten onze 3 weken er dan weer op en gaan we de volgende dag richting vancouver om 's middags het vliegtuig weer naar huis te nemen.

Onze overnachtingen heb ik vastgelegd, maar wat we precies gaan doen en zien is ook afhankelijk van onze zin, het weer en de adviezen van mensen.

Beter wat langer op Vancouver Island en dan naar Port McNeill/Telegraph Cove gaan. Als je via Calgary terugvliegt hoef je niet helemaal terug naar Vancouver. KLM biedt rechtstreekse vluchten aan die elke dag vliegen op Vancouver en terug van Calgary.

Spijtig dat de nachten al vast liggen. Het ziet er wel goed uit over het algemeen, maar ik begrijp goed waarom je vanuit Nanaimo niet via Whistler naar Clearwater gaat? Als je terug komt en via Lillooet naar Whistler dan maak je weer een grote loop om ze weer terug in Vancouver uit te komen. Het lijkt mij extra reizen, zo heb je op het einde van de reis nog een extra dag in Vancouver of je kan die ook ergens anders gebruiken natuurlijk.

Moest je er nog wat aan kunnen veranderen dan zou ik de volgende route voorstellen:

Vertrek op 8 september:
dag 1: Aankomst Vancouver, auto ophalen
dag 2: Vancouver
dag 3: Vancouver - Victoria
dag 4: Victoria
dag 5: Victoria - Ucluelet
dag 6: Ucluelet/Tofino
dag 7: Tofino - Nanaimo
dag 8: Nanaimo - Whistler
dag 9: Whistler
dag 10: Whistler - Clearwater
dag 11: Clearwater (Wells Gray PP)
dag 12: Clearwater - Jasper
dag 13: Jasper
dag 14: Jasper
dag 15: Banff - Jasper
dag 16: Banff
dag 17: Banff
dag 19: Banff - Revelstoke
dag 20: Revelstoke - Hope
dag 21: Vancouver
dag 22 naar Vancouver> vliegtuig naar huis.

Oh en Griffin Lake Lodge…heel mooi! Wij zijn daar in juli 2005 in openlucht getrouwd aan het meer bij de lodge! :smiley:

Veel succes ermee en het is tenslotte jullie reis, he!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

Waarschijnlijk gaan we zo omdat we Hell’s gate en het raften mee wilden pakken, omdat we steeds verder in september komen en het dan een stuk kouder kan zijn.
We hadden Whistler ook over kunnen slaan, maar ach een klein stukje om en het toch meepakken, hebben we het toch iig gezien.

Ja dat is ook wel waar. De weg tussen Whistler en Vancouver alleen al is de moeite om te rijden…nu ja een mens kan ook niet alles op zijn reis zien natuurlijk.

Ik zou anders toch vanuit Hope richting Revelstoke gereden zijn en zo naar de Canadese Rockies. Het gebied van Hell’s Gate is maar een goede 45 minuten rijden vanuit Hope, dus dat kon je gemakkelijk doen tijdens jullie verblijf in Hope. Vancouver Island had je ook eventueel op het einde van de reis kunnen doen omdat het weer in september hier in Vancouver, Vancouver Island en het binnenland van British Columbia nog heerlijk en zomerachtig kan zijn. In de Canadese Rockies daarentegen kan je in september al sneeuw tegenkomen.

Dus in grove lijnen zou ik dit gedaan hebben:
Vancouver - Hope - Revelstoke - Banff - Jasper - Clearwater - Whistler - Nanaimo - Tofino/Ucluelet - Victoria - Vancouver
OFWEL
Vancouver - Victoria - Tofino/Ucluelet - Nanaimo - Hope - Revelstoke - Banff - Jasper - Clearwater - Whistler - Vancouver.

Ach, als jullie de overnachting al vast hebben liggen dan kan je er niet veel meer aan veranderen. Geniet vooral van jullie reis en het zal zo ook wel prima bevallen! :slight_smile:

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Maar we komen toch op de route tussen Whistler en Vancouver?

Tja ik moest zelf een route in elkaar flansen, zonder enige ervaring met het land, beetje gecombineerd wat de reisgidsen van bv Jan Doets aanraden en wat het boek van west-canada aangaf en wat ons aantrok om te gaan doen.

En ik heb er een aantal wat kortere stukken tussen zitten, qua km’s en soms wat langere dagen qua verblijf, puur ook om wat rust in onze reis te creeren, we hebben tenslotte vakantie.

We wilden het liefste in de Knight Inlet Lodge slapen, dat kon helaas niet.
We wilden ook het liefst met de veerboot naar Bella Coola, maar die ging vanaf 10 september niet meer.

Maar wat je zegt had ook gekund, maar ik heb de keuze gemaakt het anders te doen. :wink: En ik denk toch dat we als we richting hope gaan, nog even Vancouver aandoen voor het museum of anthropology, want ik ben bang dat we die niet gaan redden tijdens ons verblijf daar.

Dat jullie op de route van Whistler naar Vancouver komen had ik gezien, maar ik vond het gewoon wat minder logish op de manier dat jullie het doen, dat is alles. En ik hoop niet dat je me daarmee verkeerd begrijpt, jullie route is prima te doen met de tijd die jullie hebben en er zijn voldoende plekken waar jullie lang genoeg blijven…dus dat is allemaal geen probleem! En anders wil daarom niet zeggen dat het niet goed is, he! :slight_smile:

Zoals je zelf al zegt er zijn veel meer plekjes die jullie hadden willen zien, maar dan begin je echt een schema vol te proppen en dan “zie” je misschien wel veel, maar het gaat toch vooral ook om het “ervaren” van een omgeving. Of je zou langer moeten komen.

Weet je, als het jullie goed bevalt dan heb je tenmiste een reden om nog eens terug te komen. :wereld: Ik woon hier ondertussen 11 jaar en kom nog plekjes tegen in Vancouver en omgeving die ik nog niet gezien heb…dus je moet je keuzes maken en het belangrijkste is toch dat jullie zelf tevreden zijn over het reisschema en de plekjes die jullie willen zien.

In het museum van Anthropology kan je gerust minimum een paar uurtjes tot een halve dag doorbrengen.

Veel plezier want het is niet lang meer!
Groetjes,
Ann :slight_smile: