nationale parken Argentinie

Hallo allemaal

In januari willen mijn man en ik een rondreis van 3 weken maken door Argentinië. Zoals we de trip nu in gedachten hebben is: BA - Ushuaia - Punta Arenas - El Calafate - Mendoza - Iguazu - BA.

Op verschillende plaatsen zijn Nationale parken. Week iemand of er 1 kaart te koop is met toegang tot alle parken, of moeten we bij ieder park een los kaartje kopen.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met de bus van Ushuaia - El Calafate.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven. Ook adviezen zijn meer dan welkom.

Groetjes
Lianribo

Hola Lianribo,

Voor zover mij bekend is er geen nationale toegangskaart voor de parken.

Je reisprogramma ziet er goed uit, hou er rekening mee dat januari de zomervakantie is voor de Argentijnen, dus het kan druk zijn op bepaalde bestemmingen (Mendoza, Iguazú, kust en zelfs Patagonië).

Als je van Ushuaia naar El Calafate wilt en je gaat toch over Punta Arenas (voor Torres del Paine neem ik aan), dan is het verreweg het handigste om via Punta Arenas naar El Calafate te reizen. Hier zijn goede busverbindingen mogelijk. De enige bestemming die behoorlijk uit de route ligt is Mendoza, je zult vanuit El Calafate eerst naar Buenos Aires moeten vliegen, dan naar Mendoza. En vervolgens van Mendoza weer via BA naar Iguazú…bovendien zijn vluchten prijzig. Misschien kun je Mendoza overslaan en vanuit Iguazú nog iets doen (Salta of Brazilië)?

Maak er een mooie reis van!

Groet,

Jan

Muchas gracias Jan
voor je reactie. We gaan hier zeker iets mee doen.

groet

Schoot me nog te binnen: in januari is een weekje kust ook erg lekker natuurlijk, helaas is de Argentijnse kust wel erg druk en duur. Probeer anders Uruguay (het gedeelte tussen Rocha en Chuy, richting Braziliaanse grens, minder druk, wel erg prijzig) of Brazilië zelf.

Saludos,

Jan

PS Als je wilt kan ik je in contact brengen met Uruguyaanse vrienden die daar een huis aan de kust hebben en verhuren in de zomer. Stuur dan even een mail naar info@heart-of-argentina-travel.com