Hey!
Is het de moeite om het nationale park van Paracas te bezoeken of is er echt heel veel verwoest door de aardbeving?
Groetjes
Melissa
Ik heb dat nationale park vóór de aardbeving van 2007 bezocht en ik vond het niet erg de moeite waard. De boottocht naar en langs Islas Ballestas is leuk. Allerlei andere uitstapjes worden door de toeristenindustrie er omheen georganiseerd. Vergeleken met wat er elders in Peru te zien en te doen is, vormt het nationale park geen grote trekpleister. Smaken verschillen natuurlijk.
http://www.hostellima.nl/
Klopt, ik ben er vorig jaar nog geweest en er is niet veel te zien. Het is een woestijn… Het enig verschil van voor en na de aardbeving is dat het museum gesloten is. Als de boottocht langs de Islas Ballestas hebt gemaakt dan is het verder niet meer echt de moeite.
Hallo,
Ik ben net een maand terug van Peru en kan je bevestigen dat het museum onlangs weer geopend is; volledig verniewd, netjes in orde, maar niet veel te zien eigenlijk.
Ik vond Paracas wel heel erg de moeite. Als je ervoor zorgt dat je er 's morgens heel vroeg naartoe kan gaan - voordat de grote troepen toeristen toekomen - dan is het écht de moeite waard! De wijdsheid en het gevoel van even alleen op de wereld te zijn, is gewoon fantastisch. Wij hadden onze eigen lunch voorzien en hebben heel leuk kunnen picknicken op het strand in de baai van Lagunillas.
Naar mijn mening mag je Paracas echt niet schrappen uit je reisplanning.
Veel plezier!
Ik ben het met Reisvlinder eens en niet alleen omdat ik nu zelf Tours naar Paracas verkoop.
Het Paracas reservaat is een woestijn gelegen aan de kust en als je er zelf op uit gaat of een privetour neemt dan ben je waarschijnlijk de enige aanwezig in de morgen - voordat de hordes toeristen komen - en beleef je pas echt de schoonheid van de natuur, de altijd sterke wind, de vogels die letterlijk voorbij zweven op de wind die door de rotsformatie omhoog wordt geduwd, en samen met de uitgestrektheid van het gebied geeft dit inderdaad een “alleen op de wereld” gevoel. Erg mooi!
Als men toch al de Islas Ballestas bezoekt (Pisco) dan zou ik ook het reservaat meenemen. Het zou zonde zijn om dat over te slaan (In my humble opinion) maar dan zou ik het wel “privé” doen of op eigen gelegenheid (taxi huren) en niet met een grote groep.
La Mina is een mooi strandje gelegen in het reservaat (ingesloten door de kliffen en veel mooier dan Lagunillas). In de zomermaanden (december - februari) is dit een leuke optie om hier een dag te relaxen maar dan zou ik wel alleen gaan gedurende weekdagen (ma - vr) aangezien in het weekend veel Peruanen zelf er naar toe gaan en het redelijk druk kan zijn. Op weekdagen of buiten de zomermaanden, ben je waarschijnlijk één van de weinigen aanwezig en buitenlanders kom je er al helemaal niet tegen omdat de meesten het niet kennen. Het wordt hoofdzakelijk bezocht door Peruanen zelf omdat er geen openbaar vervoer naar toe gaat. Je zou al een taxi moeten regelen of ander vervoer.
Groeten,
CuscoPeru.NL