Kan iemand me recente en correcte informatie geven over hoe de toestand momenteel in Pisco is ? Is toerisme al terug zinvol ? Zijn er alternatieven om bvb Ballestas en Paracas te bezoeken ?
Wie helpt ons hier uit ? De commerciële info vanuit Peru lijkt niet altijd overeen te komen…
Alvast bedankt,
Hallo,
ik ben in juni/augustus o.a. in Pisco geweest, en ik kan nu vertellen dat de grootste zienswaardigheid bij de Islas Bellestas (de kathedraalrots) is verwoest en het hotel waar ik ben geweest bestaat niet meer.
Ik denk dat u het beste contact kunt opnemen met een bekende reisorganisatie, daar is vast wel iemand die u kan adviseren over de hotelsituatie in de stad. Ik denk dat de overige faciliteiten in de stad een stuk slechter zijn geworden (bijvoorbeeld de mooie kerk en de maria-optochten).
Islas Ballestas zijn perfect te bezoeken. Ik zou die dus zeker niet overslaan! Het is één van de mooiste dingen die ik bezocht heb in Peru!The Cathedral in Paracasreservaat is helaas verwoest, maar het blijft wel een mooie plaats om te bezoeken.
Het toerisme in Pisco is nog niet hersteld, maar Ica is een goede vervanger.
Vraag zeker eens raad bij www.peru-planet.net Het is een heel goed Belgisch/ Peruaans reiskantoor. Dirk, de Belg, gaat je zeker kunnen antwoorden op al je vragen.