Ik bezocht onlangs het meer van SorayPampa, op anderhalfuur rijden en een dik uur stappen van mijn thuis; Casa Lena, een B&B - camping in Curahuasi.
Dit meer krijgt niet veel bezoekers, maar is prachtig! Als ik had geweten dat het zo prachtig was, dan was ik er al veel eerder geweest!
Groetjes,
Stefanie Van Erps
casalenaperu@gmail.com
(0051)984283418
Zonder twijfel Las Islas Ballestas. Overweldigend, mits de boten uitvaren natuurlijk (2e keer was de haven gesloten wegens teveel wind). Machu Picchu is natuurlijk prachtig, maar verrast niet omdat je er al zó veel foto´s van hebt gezien. Daarom waren de Ballestas eilanden voor mij dé grote verrassing van Peru.
Cusco blijft mijn favoriete plek in Peru, maar ook de dorpjes Lucre en Andahuaylillas zijn bijzonder door de rust en authenticiteit. De grote verrassing voor mij toen ik al voor de 5e keer Peru bezocht was Park Salinas in Arequipa. Het was een hele tocht om er te komen, maar de Peruaanse flamingo’s, de vicuña’s en de lama’s waren ontzettend mooi met de ruige achtergrond van het droge gebergte en het meer met zout water!
Groetjes, Marit
Tipon! Dat is een incaruïne vlak bij Cusco. Ligt prachtig gelegen tussen de bergen. Een echt pareltje dat bij vele toeristen niet zo populair is.