Batakaru National Reserve of Bali Barat National Parc

Hoi,
Welk park adviseren jullie om te bezoeken? We willen graag mooie natuur zien en wandelingen maken!

• Batakaru National Reserve of - Bali Barat National Parc?

Alvast bedankt,

Groetjes Loes

In Bali Barat zijn net wat meer faciliteiten dan in Batukaru.

Ik heb in de buurt bij de Batukaru gewoond (en met heldere dagen uitzicht op de Gunung Batukaru), en ik moet eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor dat park. Op de hellingen van de berg vindt veel rijstbouw plaats, maar de bomen en de natuur ertussen, net als de uitzichten, zijn prachtig! Ook zijn er verschillende warme bronnen waar je in kan plonzen, zij het met je kleren aan (als vrouw).

1 like

Beste Loes,

Ik ben zelf afgelopen augustus naar het Bali Barat National Park geweest. Ik vond het een beetje tegenvallen. Het schijnt dat het park meerdere gezichten heeft. Bos, mangrove en nog paar dingen. Ik was zelf in het droge bos en vond het niet super bijzonder.
Afwisseling was zeer beperkt en de hoeveelheid dieren was bedroevend. Paar aapjes die je op heel bali tegen komt wat (speciale) hertjes, reuze eekhoorn en de stinkende black monkey.

Als ik het bericht va Jenny lees dan zal ik het Batakaru National Reserve aanraden. Tevens ligt het Bali Barat National Park behoorlijk afgelegen ten opzichte van populaire toeristen plaatsen. Een overnachting is dus zeker aan te raden (verbeef zelf een paar nachten in Permutaran)

1 like