Binnenkort vertrekken wij naar bali,
wij zitten enkele dagen in het westen/noordwesten van bali (pemutaran en palasari) en willen graag naar het nationaal park.
Is het makkelijk om zelf een dagtocht te regelen kan dit vanuit elke plaats? Is er iets te zien in het park?
Kortom is er iemand die ons meer informatie kan geven hierover.
Ik heb nergens tochten aangeboden zien worden naar het park, maar in Pemuteran ben ik (nog) niet geweest dus misschien is daar wel wat te vinden. Het park zelf staat met name bekend om het onderwaterleven: duiken bij Menjangan.
De kustweg die loopt van zuid Bali richting Gilimanuk (waar de ferries naar Java vertrekken) gaat gedeeltelijk door het National Park. Het landschap is mooi, maar dat is op meer plaatsen op Bali het geval
Wat ook op valt, is dat hier relatief veel islamitische dorpen zijn op het overwegen Hinduistische Bali, er zijn dan ook talrijke moskees te vinden. Bovendien is dit deel van Bali relatief dun bevolkt. Over de natuur kan ik echter niks noemenswaardigs melden, sorry.
Tijdens mijn verblijf in Pemuteran heb ik zelf een dagtocht ter plekke geregeld. Bij de receptie van het hotel legde in mijn ideeen voor. De volgende ochtend werd ik vroeg opgehaald door een ranger en die heeft met mij een trekking door het park gemaakt.
Op zoek naar de stinkende “black Monkey” en reuze eekhoorns. Was een leuke belevenis.