Wij (2 volw en 2 kinderen van 12 en 9),
zijn rond 7-8-9 juli in Pemeturan. Op een van deze dagen willen we het nationaal park Bali Barat aandoen met een gids. Weet iemend een goede gids die veel over dit park weet?
Een gids voor dat park krijg /huur je ter plaatse , met andere gidsen kom je er niet in (mijn ervaring).
Suc6 en veel plezier.
Weet je dan ook waar je precies moet zijn?
Dat wijst zich vanzelf, maar bij de ingang lijkt me logisch toch , LOL daar staan ze al te wachten.
Vraag naar een indentietijd-kaart waar het opstaat dat ze gids zijn anders kan het erg duur worden voor jullie.
Denk er niet te licht over = goede schoenen -proviand en heel belangrijk WATER, en muggenspray!
Overnachting is ook mogelijk maar onder begleiding gaat er niets! Dat komt omdat er ca 10 jr geleden een stel vandalen aan de gang zijn gegaan met desastreuse gevolgen.
Hoi,
Ik ben bezig met het plannen van een backpack vakantie naar Indonesie.
We gaan op de bonnefooi, maar erin verdiepen is toch wel handig.
Ik zal hieronder de route + excursies neerzetten.
Wij komen via Ketapang met de ferry in Gilimanuk aan en willen dan graag via het nationaal park (trekking) naar pemuteran.
Nou heb ik gelezen dat buiten de haven een kantoor zit waar je je moet melden om het park in te kunnen, wie weet of dit vanuit de haven te lopen is?
En wat kost een trekking door dit park?
Vervolgens willen we in Pemuteran naar Menjangan om te snorkelen.
De dag erna gaan we naar Lovina om vervolgens de dag daarop 's ochtends vroeg dolfijnen te spotten.
's middags willen we naar de gitgit waterval en meteen doorreizen naar het zuiden.
De laatste dagen willen we een hotel nemen, lekker aan het strand.
Vanaf de gitgit waterval staat alles nog open, maar we willen in iedergeval richting het zuiden (alvast richting vliegveld)
Heeft iemand nog tips?
En weet iemand wat de kosten van de taxi/bemo’s zijn tussen de plaatsen?
Kortom ik kijk uit naar informatie van vervoersmogelijkheden+kosten, goede accomodatie+kosten en mooie bezienswaardigheden+kosten.
Alvast super bedankt!
Gr.
Nathasja
Wij gaan ook in de zomer o.a. naar Pemuteran en hebben daar Amertha Bali villas gevonden, ziet er leuk uit en ook positieve reviews. Er zijn ook goedkopere accomodaties, ligt eraan wat je zoekt… Maar ( ook voor andere plaatsen) gewoon even kijken op zoover.nl en tripadvisor en de plaats… Daar heb je de meeste hotels wel op staan inclusief reviews…
Nathasja hallo,
Het beste kan je een uitgebreid boekje over Bali kopen, daar staan al je vragen in en beantwoord. Zelf heb ik Iwanowski Bali gids, in de Duitse uitgave.
Verder kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Voor Bemo;s - taxi’s en onderkomen zijn er geen standaard prijzen.
Groet en zelf ook even zoeken lol2lol2
De prijs voor gebruik bemo korte afstand ( ca. 5 km) is Rph. 5.000,-. Er is een kans dat je als toerist meer betaald. Dit geldt eveneens voor gebruik van de bus voor langere afstanden. Lovina- Denpasar lokale prijs beginnend met ca. Rph. 50.000 tot alles wat daarboven is. Een luxe wagen/busje met ac voor een hele dag rond de Rph. 500.000,- Deel dit met 4 personen en je hebt voor weinig heel veel vrijheid.
Zeker met 4 personen is het huren van een auto/busje goedkoper,maar wat als je met die (vreemde) personen niet terecht komt, dan heb je stress en een probleem, dan betaal je wel de hoofdprijs. Net zoals in bemo’s en ander vervoer zonder meter. Als toerist betaal je het 3 dubbele,
tenzij je het in de locale taal kan zeggen, daar hebben ze respect voor. Een toerist die Bahasa Bali spreekt . Indonesisch ? ach velen doen alsof ze het niet verstaan. Oude mensen daargelaten, die spreken het dialect van hun dorp/streek.