Bali Barat NP

Heeft iemand ervaring met het Bali Barat NP. We hebben al aardig wat gezien van Bali maar die hoek zijn we nog nooit geweest. Is het aan te raden. En wat is een beetje de afstand qua tijd vanaf zuid Bali.
Alvast bedankt.

gr. Elma

In 2009 had ik hetzelfde als jou. Wilde graag naar het Bali Barat NP. Na wat inlezen kwam ik tot de conclusie dat je NP in warme/tropische gebieden het beste kan bezoeken in de vroege ochtend. Meeste kans op wild en de tempraturen zijn ook wat aangenamer.

Reizen (dagtrip) vanuit het zuiden is niet te doen (ik zit zelf altijd Nusa Dua). Daarom had ik voor 4 nachten een hotel geboekt in Pemuteran (Taman Sari). Ik ben mijn Bali reis toen vanaf hier begonnen. Vanaf hier was het slechts een rit van circa 30-45 min. Het park vond ik redelijk. Het jaar daar voor was ik in Maleisie naar Taman Negara geweest (canopy walk, tapirs, toekans etc etc).

Maar desondanks kwam ik in het Bali Barat National Park (http://www.wonderfulbali.com/westbali/balibarat.htm) veel leuke dingen tegen: black monkey (zwarte aap die je van grote afstand ruikt, python, reuze eekhoorn, bepaald soort hert en nog andere dingen). Dit was in het bosrijke gedeelte in het droge seizoen.

Wat verder zeker een aanrader kan zijn is Mejangan eiland. Hier heb ik schitterend gesnorkeld. Dit was circa 40 min varen vanaf mijn hotel in Pemuteran.

Mocht je nog vragen hebben dan merk ik het wel.

Groet,