Backpakken op Bali

Hoi Peoples.

Samen met mijn vriendin (Deb) ga ik (Andy) in November voor ongeveer 3 weken naar Bali. >>>

We willen graag wat zien maar zijn ook van de uitrust types op het laatst. Ik betwijfel of het beter is om rechtsom te gaan (dus te beginnen in Sanur bv), en dan tegen de klok in, or dat we dan in het westen moeten beginnen en met de klok mee. We zouden graag Sanur, Obud, de “nasional park” en de Danau Batau en Bratan niet willen missen.

Kan iemand ons een tip geven voor wat het beste zou zijn. We zouden liever dingen zien in het begin van de vakantie en dan de laatste 4 dagen op het strand hangen. :unibrow:

Alvast dank je wel, en groeten uit Brabant.

Andy

Hoi Deb & Andy,

het maakt niet zoveel uit of je van Noord naar Zuid/Westen gaat. Wij zijn ook begonnen in Ubud, omdat we daar een heel leuk echt Balinees huisje konden huren (zie www.gotobali.nl) en we hadden een hele toffe chauffeur Ketut, die veel weet over Bali en ons veel heeft laten zien. In Noord Bali moet je zeker de meren, Mundukwaterval en de natuur zien en als je het leuk vindt, kun je bijv. ook nog naar de Dolfijnen kijken in Lovina Beach. In het midden (dus vlakbij Ubud) hebben we Mas en Celuk gezien vanwege het zilver en het hout (en daar ook leuke souvenirs gekocht), in Klungkung hebben we het Justitiele Paleis gezien wat zeker de moeite waard is. We zijn naar Tanah Lot geweest; geweldig met zonsondergang. We zijn naar Uluwatu geweest (ook geweldig met zonsondergang en de loslopende aapjes) en hebben 's-avonds gegeten in Jimbaran, waar je de heerlijkste vis kunt eten. Sanur vind ik zelf leuker en wat rustiger dan Kuta Beach, Kuta Beach is wel leuk om een dagje te gaan shoppen, hoewel ik daarvoor niet 14 uur ga vliegen hahahahaha. We hebben Candi Dasi en Padang Bai gezien, de Blue Lagoon (geweldig; dit mag je niet missen !!).

Ik zou je aanraden om niet alleen maar op Bali te verblijven, maar ook met een speedboot (Gilicat vanaf Padang Bai) naar Lombok en als eindpunt Gili Trawangan aan te doen; als je toch op het strand wilt hangen, moet je dat zeker daar doen !! Ik weet niet of Deb het leuk vind, maar in National Park kom je vele grote spinnen en andere enge dieren tegen … brrr hahahaha, maar aan jullie de keus. Succes, Indesco (mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag )