Ik december zou ik in een 8-tal dagen van Santiago Chili naar Buenos aires willen reizen om daar nog een 10-tal dagen te blijven. Tussenstops gepland in Mendoza en La Rioja.
Heeft iemand ervaring met het Talampaya park? Ik lees hier en daar dat het zeer de moeite is, maar blijkbaar moeilijk bereikbaar? Ik reis wellicht alleen en zou liever geen auto huren. Worden er excursies georganiseerd vanuit La Rioja ofzo? Zijn daar ook hostels?
Talampaya is een prachtig park wat je zeker moet bezoeken als je in de buurt bent. Vanuit La Rioja zijn er inderdaad excursies te boeken, maar ook vanuit San Juan of Valle Fertíl (ligt wat dichterbij Mendoza). Hou er wel rekening mee dat je een volle dag onderweg bent. Vaak wordt er ook een combi aangeboden met Valle de la Luna wat ook zeker interessant is.
Verder heb je net buiten San Juan een bedevaartsoord zoals je dat nog nooit gezien zult hebben, la Difunta Correa. Ik zou er zeker een stop maken, of een excursie vanuit San Juan zoeken naar Talampaya die hier ook stoppen. Geniet ervan, maar hou er ook rekening mee dat het hier in December bloedheet is en je in één van de droogste gebieden van Argentinië bent. Water mee, een pet op en goed insmeren tegen de zon is het devies.
Talampaya is goed te doen vanuit La Rioja stad, als je vanuit Mendoza reist kun je ook het park in via Valle Fertil in San Juan (dit is minder een omweg). Entree tot het nationaal park is 55 pesos per persoon en bij de ingang ga je mee met een busje/gids van het prachtige park.
Ruim een half jaar geleden heb ik Talampaya bezocht vanuit La Rioja. Er zijn inderdaad wel wat reisbureautjes die tours aanbieden, maar dat moet je dan wel van tevoren organiseren. Toen ik een dag voor mijn bezoek begon te bellen nam niemand op. Toch ben ik er wel gekomen, lees het verslag op: http://www.worldheritagesite.org/argentinie/reisverslag.php#30