Nog een paar dagen en dan vertrekken we voor een maand naar Argentinië! We zijn o.a. van plan om parque nacional Talampaya te bezoeken, daar heb ik nog een vraag over: We zijn van plan om vanuit Buenos Aires de nachtbus naar La Rioja te nemen. Is het dan het handigst/voordeligst om in La Rioja een tour naar Talampaya te boeken, of kunnen we beter naar een stadje in de buurt van Talampaya (Villa Union/Valle Fertil) doorreizen en vanuit daar het park bezoeken?
Ik hoop dat iemand ervaringen/tips heeft! Alvast bedankt!
Geen enkel probleem om het ter plaatse te regelen. Het is wel een aardig stukje rijden, maar je kan zelfs zowel Talampaya als de Valle de la Luna op 1 dag bezoeken als je met een privé-chauffeur gaat. Wel vroeg opstaan, maar zeker de moeite waard. Nog beter is natuurlijk om voor beide parken een volledige dag uit te trekken, vooral Talampaya is dat zeker waard. Bezoek dan eerst Valle de la Luna is mijn persoonlijke mening.
Maar een onderkomen in Valle Fertíl/Villa Unión of is ook handig natuurlijk en ook daar kan je verschillende tours boeken. Overigens kan je in La Rioja ook een 2-daagse excursie boeken, waarbij je dan 1 nacht overnacht op een plek dichterbij.
Persoonlijk vind ik La Rioja wel een leuke stad, maar het is wel handig als je enigszins Spaans spreekt want er komen weinig buitenlandse toeristen. Valle Fertíl is meer een gehucht. Villa Unión ken ik niet persoonlijk.
Hola Rianne,
Als je dan toch in La Rioja bent, pak dan je kans om naar Laguna Brava te gaan met een gids. Dit is een schitterend natuurpark vol flamingo´s en vicuñas op zo´n 4000 meter hoogte. En als je van La Rioja naar Villa Unión zou gaan kom je langs de Cuesta de Miranda, prachtige landschappen (Cuesta de Miranda from La Rioja)
Suerte, maak er een mooie reis van,
Jan
Nog bedankt voor de tips! Uiteindelijk zijn we in La Rioja gebleven (overigens inderdaad een leuk stadje!) en hebben vandaaruit een tour geboekt, omdat het vooral naar Valle de Luna erg ingewikkeld bleek om er met 't openbaar vervoer te komen.