Hi,
Wat is de beste manier om deze 2 parken te bezoeken(ik zal van Tucuman naar de provincia la Rioja reizen)?
En waar zijn deze uitstappen te boeken in de omgeving?
Saludos,
Bart
Hi,
Wat is de beste manier om deze 2 parken te bezoeken(ik zal van Tucuman naar de provincia la Rioja reizen)?
En waar zijn deze uitstappen te boeken in de omgeving?
Saludos,
Bart
Weet je Bart, al onze klanten en ook ikzelf, bezoeken deze parken met de auto. Máár ik heb wel de indruk dat je vanuit La Rioja capital in ieder geval Talampaya moet kunnen bezoeken met een dagtour. In het park zelf heb je geen auto nodig en kun je tours boeken (met een bus, of hiken/fietsen).
Ischigualasto, dat in de provincie San Juan ligt, is misschien iets lastiger te bereiken vanuit La Rioja. Je kunt er zeker met tours komen vanuit San Agustín de Valle Fértil. Voor zover ik weet maak je hier altijd een autotour van zo´n drie uur lang door de Maanvallei. Toen ik er in april was konden enkele bezoekers zonder auto gewoon mee met de gids of met een andere bezoeker (kwestie van durven vragen).
Suerte, de beide parken zijn zeker de moeite waard!
Saludos,
Jan
Het is zélfs mogelijk om beide parken op 1 dag te bezoeken vanuit La Rioja en tóch nog genoeg tijd om ze te zien. Kies dan wel voor een georganiseerde (prive!)tour zodat je zelf niet hoeft te rijden/zoeken. Ik heb dit zelf een keer gedaan omdat ik echt niet meer tijd had en graag Talampaya nog eens wilde zien. Ischigualasto had ik toen nog niet gezien, dus het kon prima. Vroeg vertrekken (volgens mij rond half 7) en in de avond weer terug, maar zeker de moeite waard ,ook als je maar weinig tijd hebt.
Uiteraard raad ik wel aan om gewoon een extra dag te nemen en voor ieder park een volle dag uit te trekken, hoewel Ischigualasto prima in een halve dag te zien is. Een leuke uitvalsbasis is inderdaad San Agustin de Valle Fertíl, zodat je wat dichterbij bent, of Chilesito.
Alvast bedankt voor de info.
Zijn San Agustin de Valle Fertíl en Chilesito dan gemakkelijk te bereiken vanuit Tucuman?En na deze parken zou ik graag doorreizen naar Mendoza.
Onlangs had een Argentijn het over Chilesito als uitvalbasis maar ik vind daar niks van terug in de reisgidsen (Trotter,…).
Bart
Volgens mij is Villa Unión een betere uitvalsbasis voor Talampaya dan Chilecito, maar dat weet ik niet zeker.
Hoe het precies met het openbaar vervoer zit aldaar weet ik niet goed genoeg. Vanuit La Rioja kun je gegarandeerd naar Chilecito en Villa Unión reizen met de bus (ligt allemaal binnen de provincie La Rioja).
Vanuit San Agustín kun je in ieder geval wél naar San Juan afreizen en van daar uit zeker naar Mendoza. Misschien kun je van Villa Unión ook wel met de bus naar San Juan via de ruta 40…
Suerte,
Jan
Probleem met Valle Fertíl (en waarschijnlijk ook de andere plaatsjes) is dat je er met de bus midden in de nacht aankomt. Overigens kan je ook vanuit La Rioja of San Juan kiezen voor meerdaagse excursies, waarbij je overnacht in Valle Fertíl. Wel zo handig als je zelf geen (huur)auto hebt ![]()
@Bartie: laat even weten op het forum hoe je reis nu uiteindelijk verlopen is aldaar, dat zullen de andere forumgebruikers (inclusief ikzelf) vast en zeker waarderen!
groet,
Jan
Zal ik doen.Bedankt voor alle info.
Ik ben er pas in de 2de helft van november.
Chau!
Hi again.
Ik ben wat langer in Chili gebleven en daardoor heb ik wat minder tijd in Argentinië.Ik heb deze 2 parken dus niet gedaan.
Saludos
Ja potverdrie :mad:
![]()