Ischigualasto & Talampaya

Begin december gaan we de parken Ischigualasto en Talampaya bezoeken. Ik heb nog een aantal praktische vraagjes.

We vertrekken met onze huurwagen vanuit San Agustin de valle fertil om Ischigualasto te bezoeken.
Ik heb gelezen dat je met je huurwagen een colonne vormt om het park in groep te bezoeken.
Is het nog mogelijk om na deze rondrit de fietstour te doen of de trekking? Zijn deze in groep met een gids of kan je dit op eigen houtje doen? En loont het nog de moeite om na de autorondrit de fietstour of de trekking te doen of hebben we alles gezien tijdens de rondrit?
Na Ischigualasto rijden we door naar Villa Union om te overnachten.

De dag nadien vertrekken we in Villa Union om een bezoek te brengen aan Talampaya.
In Talampaya heb je verschillende ingangen (hoofdingang, ciudad perdida, canon arco iris) Het is me niet duidelijk wat het verschil is tussen deze ingangen. Ik vermoed je de verschillende ingangen moet aandoen om het hele park te kunnen verkennen. Of ben ik mis?

Ik heb gelezen dat er in Talampaya excursies aangeboden worden door Rolling Travel en Runacay. Kan je ter plekke aansluiten bij deze excursies of moeten we op voorhand reserveren in Villa Union of San Agustin de valle fertil?

Beste “On my way to Argentina”,

Qua Ischigualasto: heb zelf die trek of fietstour niet gemaakt, maar het landschap is echt bijzonder, dus ik zou je aanraden dat gewoon te doen. Hou wel rekening met de hitte, dus zorg voor voldoende bescherming tegen de felle zon en neem genoeg drinken mee als je actief gaat sporten!

Qua Talampaya: de drie ingangen zijn verschillende gedeeltes van het nationale park. Meest bekende is de “cañon” (canyon), via de hoofdingang te bereiken. Reserveren is niet nodig, kan ter plekke. De andere ingangen zijn minder bekend, je gaat wel verplicht met een gids het park in, dus je moet je ook melden bij de ingang. Als je in totaal één dag de tijd hebt zou ik de Cañon de Talampaya doen en de Cañon de Arco Iris. Ook hier uitkijken met de hitte.

Suerte, groet,

Jan