Namibie --> Victoria Falls

De vakantie naar Namibie in Juli is geboekt :wereld:

Nu zitten we er ook over te denken om de Victoria Falls te gaan bezoeken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde dat je zowel vanuit Zambia als Zimbabwe naar de Victoria Falls zou kunnen? Maar klopt het dat je van veel automaatschappijen niet in Zambia mag komen? Weet iemand hoeveel dagen/uren je erover doet? Wat zijn de do’s and dont’s? Ik krijg hier namelijk op internet weinig over gevonden.
Ik hoorde ook dat je vanuit Windhoek met Air Namibia naar de Victoria Falls kan vliegen voor 350 euro. Maar moet je daar dan ook weer de grens over?

Alvast bedankt!

Ik ga zelf ook in Juli vanuit Namibië via de Caprivi naar de Victoria Falls. Vaak lever je dan de huurwagen in bij een kantoor in Kasane en vanuit daar boek je dan een boottransfer naar de Victoria Falls. Wij vliegen dan vervolgens met Air Namibia vanaf Victoria Falls via Windhoek terug naar Frankfurt.

Heb je zelf verder al meer plannen voor de reis? Ik ga dit weekend heerlijk alles uitstippelen!

Succes, groetjes Tamara

Wij zijn in 2010 vanuit Windhoek naar Zimbabwe (Victoria Falls Airport) gevlogen. Hebben van te voren geregeld dat we met een taxibusje opgehaald weren en naar ons hotel weren gebracht… heel handig!
Als je op Kasane vliegt moet je nog wel de grens over.

Na ons (trouwens geweldige verblijf!) Bij de Vic Falls zijn we met een taxi (ook wel weer van te voren geregeld) de grens van Botswana over gegaan naar Kasane waar onze 10 daagse safari door Botswana begon…

De taxi chauffeur was erg vriendelijk, en vertelde ons dat de politie in Zimbabwe er corrupt is en hoopt veel geld op te halen van touristen… Ook wij wereden onderweg aangehouden, maar onze chauffeur was bekend met hoe hij met deze mannen om moest gaan en wij hebben geen cent hoeven te betalen.
Ook bij de grensovergang hielp deze aardige man ons waar we moesten zijn en wat we moesten doen.

In mijn ogen dus heel erg handig.
Of de verhalen van onze chauffeur helemaal waar zijn weet ik natuurlijk niet, maar wat ik wel weet is dat de mensen in Zimbabwe heel erg arm zijn en weinig verdienen, dus kan ik me helemaal voorstellen dat ook de politie probeert een extra centje binnen te halen