Hoe van Victoria Falls naar Johannesburg?

Dag,

Ik overweeg een 8 daagse tour vanuit Johannesburg via Botswana naar de Victoria Falls te maken. Na aankomst bij de Victoria Falls heb ik nog zo’n 8 dagen over om leuk te besteden.
Ik vroeg me af:
Hoe kan je nog meer -behalve vliegen- op een leuke manier terugreizen naar Johannesburg?
Is het aan te raden om via Zimbabwe terug naar Johannesburg te gaan?
Zo ja: hoe dan? Ik lees dat er treinen zijn, maar heeft er iemand ervaring mee? In hoeverre veilig?

Optie is ook om vlucht te boeken van Victoria Falls naar Johannesburg en vanuit Johannesburg 8 dagen in te vullen. In dat geval:
wat zijn jullie ervaringen met autohuur vanuit deze stad?
Heeft er iemand op die manier door Swaziland gereisd?
heeft iemand ervaring met Openbaar Vervoer door Swaziland, naar bijv. Mozambique, naar de kust?

In Zambia is het erg moeilijk een auto te huren (zie topic daarover), maar er zijn wel verschillende manieren om naar beneden te reizen. Er zijn reisorganisaties (vaak Engels) die continu rondreizen in een truck en daar kun je een plaats boeken voor bepaalde tijd / route. Ik verwacht dat die gasten ook wel VicFalls aandoen… ff googlen dus.
Zimbabwe is geen probleem nu, maar het openbaar vervoer?!?! Een ift is overal snel te krijgen voor een klein prijsje.

Hallo Gijsgeman,

Bedankt! Ik weet wel dat er veel organisaties zijn die bijv. door Namibie reizen en door Botswana, maar ben nog geen anderen tegengekomen; ga gewoon nog eens zoeken.

Het is vrij simpel om van de Vic Falls naar de ferry te komen die naar Botswana gaat. Je komt dan vlakbij Chobe NP het land in (mogelijkheden vanuit daar genoeg).