Ik ga in september naar Botswana en Namibië en zou graag vanuit daar naar de Victoria Falls gaan. Nou had ik ergens gelezen dat je dit beter daar kan regelen met een bus, in plaats van zelf met een huurauto de grens over te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel tijd was je ermee kwijt en was het gemakkelijk te regelen?
Mijns inziens is het beter om vanuit een Lodge in Kasane een dagtocht te maken naar de Vic Falls. Ze rijden elke dag op en neer.
We offer Full day trips to Victoria Falls - World Heritage Site, a Natural Wonder of the World, the largest curtain of falling water on the planet. Our guests can choose from a guided option, a day trip including activities or just a simple transfer there and back.
bron: www.chobesafarilodge.com
Hoi,
ik heb een paar jaar geleden andersom gereisd, namelijk gevlogen via Johannesburg naar Vic Falls en vanuit daar (wel internationale groep georganiseerd) naar Botswana, Namibie, Zuid-Afrika. De ervaring leert dat met een huurauto de grens over (waar dan ook) niet altijd zomaar wordt toegestaan en/ of je veel geld kost. Bovendien vond ik het dorp bij Vic Falls niet bepaald veilig en de financiele crisis was duidelijk te merken (was wel net rondom de opstand rondom verkiezingen, maar toch). Ik sluit me dus aan bij het andere bericht en je kan beter op en neer georganiseerd gaan. Want overgang bij grenzen gaat ook niet altijd even gemakkelijk, dus kan je beter voor je veiligheid en zekerheid gaan.
Hopelijk kan je hier iets mee!
De trip zal het in ieder geval waard zijn, de falls zijn geweldig!!
Kan ik het niet laten om nog 1 ding te zeggen: ga naar de Okavango Delta een aantal dagen, vond ik het mooiste in Botswana (als je dat niet al van plan was…).
groetjes Eva
hoe reis je daar verder rond? wel gewoon met een eigen auto of niet? Ik heb het zelf nu 2x vanuit Kasane gedaan met eigenvervoer en als je het van te voren regelt met de verhuurder van de auto is het geen probleem (zij zorgen voor de juiste papieren). Als je geen auto hebt zou ik er niet speciaal een voor huren, kan je beter een dag tour doen (2 daagse tour is ook te regelen) heb je hem wel dan moet je het gewoon zelf doen en daar 1 of 2 overnachtingen nemen.
Ja ik reis met een eigen auto, is goed te doen dus? Dan zal ik de verhuurder wel even een mailtje sturen! Thanks!
Wij hebben een tour naar de Vic falls geboekt bij onze camping in Kasane. Perfect geregeld! Als je niet met de eigen auto gaat ben je al een uur bezig bij verschillende kantoortjes om stempels te halen en formuliertjes in te vullen. Als je met de eigen auto gaat sta je nog langer in de rij…
Bovendien vond ik de watervallen erg mooi om te zien, maar zeker geen meerdaags bezoek waard. Na drie uur rondwandelen had ik alles wel gezien. Wij werden per minibus vervoerd, en bij Hotel Victoria afgezet door onze gids. Vanaf daar wandel je zo naar de watervallen toe. Na je bezoek aan de watervallen kun je bij het hotel lunchen. Daarna hadden wij nog twee uur de tijd om de handycraft market vlakbij te bezoeken. 's avonds rond 18.00 uur waren we weer terug in Kasane.