Ik zie het juist zeker wel zitten!!
Groeten,
Pat
Ik zie het juist zeker wel zitten!!
Groeten,
Pat
Dan had ik het toch goed begrepen. Wij gaan dus in mei naar Namibie. We zaten dit weekend echter even hevig in de stress. Wij kwamen zaterdagnacht thuis van een 4-weekse “gewone” tentvakantie hier in Europa. Staat de KLM op ons antwoordapparaat met de mededeling of we zo spoedig mogelijk terug kunnen bellen i.v.m. onze reservering. Knap balen zo midden in de nacht, want je kunt dan helemaal niets! Alleen maar gissen. Slapen lukt ook niet meer na zo’n mededeling. Gelukkig zijn ze 7 dagen in de week bereikbaar. Dus konden we gewoon 's morgens vroeg al bellen. Nu blijkt dat ze onze vlucht van 30 april gewoon hebben geannuleerd!! Reden: Nieuwe prijzen, vertrekdata etc. voor 2006. En dat terwijl wij boekten deze data gewoon op internet stonden vermeld.
We kunnen wel een dag later vertrekken en een dag later terug komen. Prijzen zijn gelukkig hetzelfde gebleven. Alsof het allemaal maar niets is zo’n mededeling op je antwoordapparaat!!! Die man van de KLM zei aan de telefoon nog dat het “maar” 1 dag verschil is. We gaan met 4 personen, met 4 verschillende werkgevers en alles was al betaald en overal geregeld.
Inmiddels is het maandag en waren alle werkgevers weer bereikbaar en hebben we alles kunnen regelen, maar dat is dan toch even goed schrikken dat dit dan “zomaar even” wordt gewijzigd. Want we kijken ontzettend uit naar deze vakantie in Namibie. Ik droom er zelfs van… Reuzenslangen, gigantische olifanten die alle afmetingen overtreffen, mooie zonsopgangen en ga zo maar door…
Wat een voorpret allemaal.
Belachelijk zeg, dat kunnen ze toch niet zo maar maken. Je hebt toch een afspraak gemaakt emt de KLM?? Ongelofelijk. Maar goed dat jullie alles nog hebben kunnen regelen. Zou wel heel erg balen zijn als jullie door zoiets stoms niet zouden kunnen gaan.
Dus jullie gaan ook nog in Europa op vakantie? Wij gaan door het jaar meestal ook nog wel een paar daagjes ergens “in de buurt” op vakantie. Of een stedentripje. Maar niets kan natuurlijk tippen aan verre reizen en dan vooral naar Afrika.
Groeten,
Pat
Ja dit najaar naar Corsica geweest. Goedkoop met een tent rondtrekken, want anders trekken we het niet om een vliegvakantie te doen. En zeker niet naar Namibie, want we willen een 4 WD trax om rond te trekken. Wij werken alle twee en dat scheelt natuurlijk ook.
Wat de KLM betreft heb ik gisteravond ook nog een sterk staaltje gehoord: ze hadden bij iemand anders al 10!!! keer iets veranderd. Ik vind 1 x al te veel, want ik vind dat ze hun data en prijzen anders gewoon niet op internet hadden mogen plaatsen. En inderdaad: Door te boeken en te betalen sluit je volgens mij SAMEN een overeenkomst. Maar ja ergens zal wel iets in de kleine lettertjes staan… ik heb nog niet gekeken waar dat dan staat, want er staan zo ontzettend veel voorwaarden vermeld. Heel vermoeiend allemaal. En anders krijg je je geld wel terug, maar dan moet je weer helemaal van voor af aan gaan uitzoeken bij wie de prijs/kwaliteitsverhouding redelijk is. Of anders toch via Duitsland, maar dan zit je weer met het probleem dat je eerst daar naar toe moet reizen en extra uren moet maken om daar te komen. En dan ook nog een maand daar je auto parkeren, terwijl wij hier in Nederland de auto bij vrienden kunnen stallen…
Maar ja in ons geval hebben we het nu dus wel kunnen oplossen, maar dat zal niet bij iedereen zo zijn. Tja vroegboeking blijkt dus ook nadelen te kunnen hebben.
p.s. Ik dacht dat ik al vroeg achter dit apparaat zat, maar jij was er ook al vroeg bij vanmorgen.
Hallo mensen!
Ik heb me onlangs aangemeld voor de site van wereldwijzer om eens te kijken wat daar allemaal te halen valt voor informatie voor mijn reis van volgend jaar.
Ik trek 4 maanden (1 april-13 augustus 2007) uit om te reizen door Namibie, Botswana, Zimbabwe, Mozambique en wie weet waar ik nog meer terecht kom.
Tijdens mijn speurtocht kwam ik dit forum tegen, geweldig!![]()
Ik heb hier in ieder geval al leuke info gevonden over Namibie!
Als jullie nog tips hebben over de andere landen, dan zie ik ze graag verschijnen.
Groetjes Vanessa
Namibie:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2024
Botswana:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1589
Zimbabwe:
Mozambique:
http://mozambique.startpagina.nl
Voor wie geinteresseerd is of alvast een indruk wil:
We zijn terug uit Namibie (4 weken).
We hebben een fantastische tijd gehad!
Op onze site www.bjusterbaarlik.nl staat sinds vanavond ons reisverslag.
Wat de foto’s betreft:
Ik had meer dan 3600 foto’s gemaakt (dat krijg je als een digitale meeneemt). Het is dus een hele klus om al die foto’s te sorteren, bewerken, nummeren, hernoemen etc. Maar de 1e twaalf dagen staan er nu inmiddels op. (elke 1 a 2 dagen heb ik er weer een dag klaar).
Veel leesplezier!
Ja er zijn spinnen en schorpioenen. Her en der wel een spinnetje gezien. Geen enkele schorpioen gezien. Heb wel altijd schoenen, kleiding e.d. uitgeklopt voor ik ze aantrok (voor de zekerheid). Kijk verder maar op onze site: www.bjusterbaarlik.nl Hier staat ook een lijst met tips op alfabetische volgorde. (bij de O van Ongedierte)
Zoals je op onze site kon lezen waren wij daar de hele maand mei. Ik heb niet specifief op spinnen gelet. Eerder op slangen en schorpioenen. In ieder geval geen grote spin gezien. Stel je vraag over spinnen eventueel eens hier (forum alleen over Namibie): http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2024
Dit is al een ouder topic, maar volk zat met ervaring zo te zien :wereld:
Ik heb een probleempje:
Ticket en 4x4 zijn gereserveerd. Nu nog de camping site’s. Maar … in Etosha, Sesriem, Moremi en Chobe is alles al vol geboekt.
Ik heb de Lonely Planet van 2007 reeds gebruikt voor alternatieven, maar sommige campings bestaan al niet meer of ze liggen te ver weg.
Welke camping site’s kennen jullie net buiten deze parken? En dan spreek ik over de betaalbare ![]()
Alvast bedankt.
Een paar jaar geleden was het in Namibie nog zo dat je met zes personen op een plaats mocht staan. Wij zijn toen zonder te reserveren naar Etosha en Sesriem gegaan en hebben toen op de campings gekeken waar per kampeerplaats maar een auto of tent stond en toen gevraagd of wij daar ook mochten staan. Uiteraard de kosten gedeeld en iedereen was tevreden.
Hoe snel van tevoren zijn die campingplaatsen volgeboekt vraag ik me dan weer af?
Zelf 4x4 huren en camperen daar wil ik echt gaan doen!
In Botswana een half jaar tot een jaar op voorhand, heb ik me laten vertellen. En zomaar op goed geluk naar Etosha gaan, zonder reservering, lijkt me niet verstandig in het hoogseizoen.
Ondertussen lijkt het er op dat we voor Etosha en Sesriem toch iets hebben kunnen regelen via een reisagentschap. Prijzen blijven hetzelfde als via NWR.
Voor Chobe ziet het er naar uit dat we buiten het park gaan overnachten en Moremi laten vallen. In de plaats blijven we dan in een park in de Caprivi strip.
pff dat valt me even tegen zeg… Had toch gehoopt dat het er IETS relaxter zou zijn. Inderdaad gewoon komen opdagen…maar dan moet je dus blijkbaar toch naar afrikaanse landen die minder toeristisch zijn. Thanks! Wil hoe dan ook nog steeds graag terug naar Namibie ![]()
Hier ben ik weer (zat even een paar weekjes in het buitenland en heb daardoor niet eerder gereageerd).
Het ligt er verder ook aan wanneer je wilt gaan.
De parken moet je wel zien te regelen van tevoren, de rest kun je als je buiten het seizoen gaat op de bonnefooi doen.
Voor adressen in Namibie kun je ook de Bradt Travelguide van Namibia aanschaffen. Mijn ervaring is dat het meer recente en uitgebreidere info geeft dan de LP. Hier hebben wij heel veel aan gehad, omdat ook wij vrij wilden zijn. Wij hebben alleen de parken kort van tevoren gebeld om plaatsen te regelen. In de Bradt gids staan ook B&B’s, hotels en campings vermeld. Ik heb begrepen dat er net een nieuwe uitgave is.
Kijk anders op onze site www.bjusterbaarlik.nl hoe wij het met de campings hebben geregeld bij de parken. Staat wel in het reisverslag.
Bedankt voor de tips.
Weet jij (of iemand anders) welk GPS-systeem en gedetailleerde mappen bruikbaar zijn in Namibië en Botswana? Dus niet enkel de hoofdsteden maar ook de dorpen en de gravelwegen.
Of hoe ga je te werk als je ook van de hoofdwegen wil afwijken of je weg wil vinden over gravel- en zandwegen. Ik maak me vooral zorgen voor Damaraland, de streek rond Opuwo en Chobe (betreft dus Namibië en Botswana).
't Is dus niet de bedoeling daar een gps te huren, maar er hier reeds één te kopen (altijd nuttig voor later).
Alvast bedankt voor het meedenken.
Een goede wegenkaart bijv: “Reise Know How” van Namibie. Waterbestendig en de schaal is: 1 : 1 250 000 Hij is erg goed gedetailleerd.
GPS hebben wij niet gebruikt.
Kijk eens op: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2024 Site speciaal voor vraag en antwoord over alleen Namibie. Daar via de zoekfunctie gps, routeplanner, TomTom of zoiets intoetsen en je krijgt een schat aan info. (bijv: http://www.prikpagina.nl/search.php?f=2024&globalsearch=0&search=gps&match=1&date=0&fldsubject=1&fldbody=1)
Je hebt een 4 x 4 dus dan komt er heel veel goed in damaraland en Opuwo (hebben we de 4x4 niet gebruikt, alleen in Sesriem) Chobe zijn we niet geweest.
Op onderstaande site vind je nog wat digitale kaarten:
Voor Botswana kijk hier:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1589
en voor wel een hele goede plattegrond in PDF (zeer gedetailleerd!) moet je me je mailadres even sturen, dan stuur ik hem naar je toe. [EMAIL=“ed.maaike.bjusterbaarlik@hotmail.com”]ed.maaike.bjusterbaarlik@hotmail.com