Naivasha

Hallo Allemaal,

Ik ga in april naar Naivasha. ik heb een aantal vragen hierover:
Hoe is is het weer in April?
Hebben jullie nog tips voor het meenemen van kleding en evt andere zaken die van pas kunnen komen?
wat voor dingen kun je daar zoal doen/bezichtigen?
Hoe zit het met de veiligheid?
Kunnen jullie mij een indicatie geven van wat de kosten zijn van een safari en taxi?
ben ook van plan om wat dingen op de markt te kopen? Hebben jullie misschien leuke suggesties van souvenirs of kruiden die je hier in nederland niet kan kopen?
gr
Arda

Hallo Arda,
Naivasha is een mooie stadje in het riftvallei. Het ligt ongeveer 100 km zuidwestern van Nairobi.Je heb niet gezegt wat voor safari gaat doen. Maar bij Naivasha zelf, kun jij een boottocht marken op meer Naivasha om nijleparden en vogels te sporten.Je kunt ook een wandeling of op de fiets door Hell’s Gate park waar.In Naivasha staat ook bekend voor het kweken van rose bloemen.Mischien heb jij een gelenheid om een rondleiding om te zien hoe de bloemen werden gekwekt.Wat voor safari ga je maken hang af van wat je heen wil en hoe lang.Als je nog informatie wil bezoek www.clenatravels.nl.
Als per kleding, neem je een langebroeken met afritsebaar pijpen en ook een gewoon jas, soms de temparatuur kan s’avonds dalen en ook tegen de muggen.Er zijn winketjes overal waar souvenirs kunt kopen,maar let op de prijs. Je mag afdingen.De kruiden winkels zijn meestal in Mombasa te vinden maar je kunt ook in Nairobi in de City Market kijken.
Veel Plezier in Kenia
Nathan

Dag Arda,
Ik zou zeggen neem gerust contact op met een persoonlijke vriend van me, Keniaan en een hele goede gids en organisator van allerlei safari’s… en gewoon heel behulpzaam. Zijn naam is Offin en hij woont in Naivasha zelf, dus hij kan je vertellen over alle mogelijke excursies en uitjes aldaar. Zijn e-mailadres is [EMAIL=“offinomwonya@yahoo.com”]offinomwonya@yahoo.com

Veel succes en groetjes,

Xeres

Offin, de Keniaanse gids waar Xeres het over heeft, vroeg me om door te geven dat zijn emailadres ondertussen veranderd is aangezien het vorige gehackt is. Je kan Offin bereiken via jempskenya@yahoo.com, +254729866173 (gratis via what’s app) of via www.jempskenyatours.com. Hij is nog altijd actief in Naivasha maar ook in de rest van Kenia en zelfs Oeganda en Tanzania