@ nur, ohw, dan weet hij dus goed wat het is om in west europa te leven…dat is wel ietsje anders natuurlijk.
@ yoella. Nee, dit is mijn eerste “turk” ik ben destijds met mijn universitaire opleiding gestopt, was zwanger…helaas. Maar na de miskraam, gaan werken, gewoon simpel, veel vrij, luxe leventje, was behoorlijk ongelukkig tegen het eind. Nu arm, alleen, maar zooooooooooo happy met mijn leventje.
al die mensen die tegen me zeiden: meid, je bent nog zo jong, geniet van het leven, leef! ga uit! heb vriendjes enz…
die verklaarde ik voor gek. Ik hield toch van hem? Hij was toch de ware voor me?
Misschien wel, maar dan nog, als je dingen laat voor de ander, dan gaat dat zichzelf wreken op een dag, dat is geen goede basis voor een relatie.
Ik denk nog steeds dat als je de liefde van je leven tegenkomt, ga ervoor, maar als je er teveel voor moet omgooien, is het nooit goed, dan is het toch niet de liefde van je leven, en er zijn meer liefde van je leven. dat weet ik zeker, en van alles leer je.
Hoe kun je nou op je 16e weten wat er te koop is in het leven en wat je wilt?? Toen ik 16 was, dacht ik ook altijd, ja dat zijn alleen die gefrusteerde 20ers of 30ers die geen liefde hebben in hun leven en gewoon jaloers zijn, maar ja, het is toch echt waar.
Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik, aaahhh, wat lief, helemaal in love, geweldig, maar dan denk ik ook, je bent 16, je eerste vriendje waarschijnlijk. 3000 km ver weg, die je 1,5 jaar niet gaat zien…daar ga je toch niet op zitten wachten???
Shit nou doe ik het toch, stomme 20er die ik ben, kan me mond weer niet houden, sorry. Geniet er lekker van, maar kijk ook eens rond in NL, in 1,5 jaar kan veel gebeuren, we hangen vaak veels te lang aan ons eerste serieuze vriendje, later weet je wat je wel en niet wilt, en dan denk je: waarom heb ik er niet meteen een punt achter gezet…
maar geniet er lekker van, maar ik zou zeker niet je hele toekomst op hem bouwen, en ik denk dat talen toch een groot struikelblok kunnen worden bij een toeristische opleiding,
enne, trek je vooral niet te veel van anderen aan, ondanks wat ik net zei: doe ook lekker wat je zelf wilt!