Wij willen, volgend jaar juni, met de nachttrein :slapen: van Moskou naar St.Petersburg. :RUSSIA:
Heeft hier iemand ervaring/tips :idea: voor ons ![]()
Vooraf boeken via internet ![]()
4 persoons couchette ![]()
Alvast bedankt,
Willeke ![]()
Wij willen, volgend jaar juni, met de nachttrein :slapen: van Moskou naar St.Petersburg. :RUSSIA:
Heeft hier iemand ervaring/tips :idea: voor ons ![]()
Vooraf boeken via internet ![]()
4 persoons couchette ![]()
Alvast bedankt,
Willeke ![]()
Wellicht is het handig om eens te informeren bij www.rusreis.nl
die hebben voor mij ook een aantal dingen geregeld, prima service!
Bedankt, leuke en informatieve site.
Groetjes, :dag:
Willeke
ik heb het andersom gedaan en het was perfect. s’ avonds instappen, wegrijden, inslapen en de volgende dag ben je in een andere stad.
wij hadden een 4-pers. rijtuig met 2 naar wodka stinkende vieze mannen, maar die waren na 2 sec. ‘out’ en heb me niet onveilig gevoeld, (al had ik wel mn bedenkingen)
Hallo Bloem :zon:
Dank je voor je reactie. :zon02:
Ik heb een aantal vragen waar jij misschien wel antwoord op weet.
Ondanks de “stinkende wodka-mannen” toch kunnen slapen? :slapen:
Waar hadden jullie de treintickets gekocht?
Waren de bedden goed te beslapen en hoe zit het met het beddegoed?
Kun je je s’morgens ergens een beetje opfrissen, en hoe staat het met de toiletten.
Alvast bedankt,
groetjes, :dag:
Willeke
Ik ga regelmatig met de nachttrein van Moskou naar Sint-Petersburg.
Je kan hiervoor treinen kiezen van de Russische Spoorwegen, maar er zijn ook private operatoren.
Grand Express en Krasnaya Streljka zijn de private operatoren. Mooie treinen, luxueus en goede service. Een enkel ticket kost rond de 5000 RUR (110 EUR). Hiervoor zit je wel al in een coupe per twee.
Dat is mijn favoriete manier van reizen in Rusland. De trein vertrekt om 23h40 uit Moskou en komt om 8h35 in Petersburg toe.
Propere bedden, propere toiletten en gelegenheid om je tanden te poetsen, je te wassen, …,
Hallo SV1973 :dag:,
welke trein raadt jij ons aan? En waar kun je die kaartjes reserveren/kopen?
Ik dacht dat de 2 persoons coupe veel duurder was dan € 110.- per persoon. Is dit de prijs van de private operatoren
alvast bedankt voor je reactie,
groetjes, :nod:
Willeke
Dag Willeke,
Ik heb vorige vrijdagnacht de trein genomen van Moskou naar Sint-Petersburg, en terug op zaterdagnacht.
Zoals gewoonlijk, ging ik met Grand Express, de private operator.
Die 110 EUR is voor de standaard 2-persoonscoupe enkele reis. Je kan veel duurder gaan als je dat wenst, het duurste ticket is rond de 500 EUR (als je een grote coupe met eigen badkamer wenst). Voor mij is de standaard coupe ruim voldoende.
Ik heb mijn ticket gekocht twee uur voor vertrek in Leningradskiy Vokzal in Moskou op vrijdagavond, en het heenticket bij aankomst in Petersburg.
Je kan die tickets kopen op het station of bij agenten, die er een commissie voor aanrekenen.
Als je wil kan je eens kijken hoe de coupes op Grand Express er uitzien.
ik heb gewoon 74 euro betaald geloof ik… of zelfs nog minder… geen idee…
heb geboekt via de treinreiswinkel.
ik heb prima geslapen (was dan ook erg moe) maar bedden waren prima. beetje hard, maar okey. het is al laat als de trein vertrekt, dus meteen diepe rust in de trein.
er was een toilet per rijtuig, gewoon wc en wasbak. voor een trein goed te doen. heb daarna nog 2 weken in de trein gebivakkeerd dus ![]()
Dag Willeke,
Ik lees nu pas dat je in juni volgend jaar naar Sint-Petersburg wil.
Dan kan je best wel al van tevoren je ticket kopen. In de maand juni zijn het in Sint-Petersburg de witte nachten, wanneer de zon niet onder gaat. Dat is een zeer interessant natuurverschijnsel, en het voelt erg vreemd aan. Ik herinner me dat ik in juni in Sint-Petersburg uit het restaurant buitenkwam om 2 uur `s nachts, en het op straat nog steeds licht was.
Dit is de toeristische topmaand, en ook veel Russische toeristen gaan naar Sint-Petersburg.
Daarom zou het kunnen zijn dat je geen ticket meer zal kunnen kopen op het station, omdat alles al uitverkocht zal zijn (of alleen nog de dure)!
Ter info over dit thema: Wij zitten momenteel op de Grand Express richting St Petersburg en betaalden €110 voor een tweepersoonscabine met alles erop en eraan. Dit wil zeggen: schoteltje vers fruit en chocolaatjes bij aankomst, voldoende water, een welkomstdrankje ( thee en vers fruitsap), morgenvroeg ontbijt naar keuze ( we kozen eitjes, yoghurt en koffie), een eigen badkamer en alle hotelcomfort zoals haardrogers, WIFI, slippers, enz… Eveneens standaard inbegrepen: transfer per taxi naar ons hotel. Bovendien kraaknette trein en supervriendelijk personeel. We like it!
Die Grand Express is inderdaad het andere uiterste van wat ik heb gedaan, dat is derde klas reizen wat mij trouwens prima bevallen is (gezelligheid).
Van Volgograd naar Moskou was ik ca 10 euro kwijt. Het is maar wat je wil natuurlijk, ik reisde alleen en vond de gezelligheid met de diverse Russen wel een toegevoegde waarde hebben. Die 110 euro is voor de geboden luxe zeker niet duur, vooral als je de taxi transfer mee rekent dan is dat ook zeer aantrekkelijk.
Ik probeer nu al een poosje om een treinticket van Moskou naar St. Petersburg te boeken via Internet maar het lukt me niet. Ook niet bij de treinreiswinkel (kom altijd uit bij rondreizen vanuit NL naar Rusland maar zoek losse tickets)
Weet iemand een goede link om binnenlandse treinreizen in Rusland te boeken?
Dank.
Op de officiële website van de Russische spoorwegen: https://pass.rzd.ru/tickets/public/en
Dank je. Hier heb ik wat aan!
Denk dat we toch de dagtrein van Moskou naar Petersburg nemen en een nacht extra hotel.
Stuk goedkoper dan de nachttrein omdat we dan toch een 2-pers. slaapcoupe zouden nemen.
Bovendien zie je meer overdag.
Ik boek voor mijn klanten altijd de Sapsan. In 4 uur van de ene naar de andere stad en gewoon in een normaal bed slapen zonder dat je je zorgen moet maken dat je nog een halve dag brak rond moet lopen omdat je nog niet kan inchecken en slecht geslapen hebt.
Dank je. Die informatie heb ik wat aan!