Trein Sint Petersburg - Moskou

Omstreeks 15 juni wil ik per trein van St Petersburg naar moskou gaan, omgewoon ff in Moskou rond te lopen, en dan weer terug naar St Petersburg.
Heeft er iemand voor mij info: prijs, reistijd en wat tips voor de reis en eventueel een slaapplek voor een nacht. Ik reis alleen.

Hoi,

de trein gaat van ongeveer 70 euro (9 uur) tot 140 euro (ong 4 uur) enkele reis. Redelijk hotel in Moskou moet je denken va 70 euro per nacht.
vriendelijke groet

Artem
Falcon Travel
info@falcontravel.nl

1 like

Neem de slaaptrein heen en terug, scheelt je twee overnachtingen :slapen:

1 like

Ik heb voor een kaartje van Volgograd naar Moskou ca 30 euro betaald aan het loket, ik neem aan dat het naar st petersburg niet veel duurder hoeft te zijn. De trein die wordt genoemd is een sneltrein en is veel duurder natuurlijk, de goedkopere treinen doen er veel langer over (ca 16 uur) maar als je de nachttrein hebt dan maakt dat toch niet zoveel uit want je slaapt voor een groot deel. Je kan kiezen voor 1e 2e of 3e klas, met de laatste categorie heb je de meeste kans op leuke kontakten met de Russen (is mijn ervaring).

Ipv een Hotel kun je ook voor een hostel kiezen, heb goede ervaringen met HM Hostel. Zit je voor weinig (ca 20 euro) op loopafstand van rode plein en Kremlin en de Arbat echt om de hoek.

Bedankt hiervoor.