Wie heeft er tips op het gebied van treinen naar moskou…
Van waar het best/goedkoopst te doen?
Belgie, nederland, duitsland?
Thanks!
Sjester
Wie heeft er tips op het gebied van treinen naar moskou…
Van waar het best/goedkoopst te doen?
Belgie, nederland, duitsland?
Thanks!
Sjester
Wil je alles zelf regelen of wil je het laten doen? Welke route wil je nemen?
Je kan vanaf (bijna) elk station een enkele reis naar Berlijn kopen (die duurt zo’n 6-8 uur). In Berlijn koop je dan een kaartje naar Warschaw. Ik wilde ook de Balitische staten en St Petersburg zien, dus ben ik via Vilnus (noofdstad van Litouwen) en Riga (hoofdstad van Letland) gereisd. Van Riga gaan en nachttreinen naar St Petersburg en van St Petersburg naar Moskou.
‘Rechtstreeks’ (met minder omwegen) kan ook, maar die route heb ik niet helemaal in mijn hoofd zitten.
Let wel dat je een uitnodiging nodig heb voor je Russische visum.
Mocht je alles vantevoren willen vastleggen, dan kan dat o.a. via http://www.joho.nl.
O ja, vliegen is goedkoper dan treinen
klopt, dit ivm je visum voor wit-rusland!
trein van nl naar moskou zou voor ons destijds 170 euro kosten geloof ik en we zijn uiteindelijk gevlogen voor 90…
dus… tja…
Bedankt voor jullie reacties,
gaan we naar kijken.
Groeten Sjester
ik weet dat er vanuit Budapest ook een trein naar Moscow gaat, en volgens mij kan je van hier naar munchen en dan van munchen weer naar budapest, mss is dit een goedkopere optie?? want volgens mij komt dan de trein niet door wit rusland…
Sinds eind 2007 rijdt er een rechtstreekse nachttrein Amsterdam - Moskou. Deze trein vertrekt op dag 1 in de avond, en komt op dag 3 in de ochtend aan. Meer info:Moskou