Treinreis Ams-Moskou-St.Petersburg-Ams

Hallo,

Wij willen misschien volgend jaar een treinreis maken vanaf Amsterdam naar Moskou (heb ik al eens gedaan, dus dat traject ken ik). Dan vanaf Moskou naar St. Petersburg en vanaf St. Petersburg terug naar Nederland. Ik begrijp dat deze treinreis via Finland, Zweden, Denemarken en Duitsland gaat. Onderweg bestaat natuurlijk de mogelijkheid om uit te stappen en diverse steden te bezoeken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Ik heb alleen ervaring met treinen in rusland want daar heb ik inmiddels zo’n 8000Km per spoor opzitten, gewoon kaartje kopen aan het loket en gaan.
Neem zelf eten en drinken mee, vaak ook van alles te koop op het station.
Neem een mok mee en bestek
Neem thezakjes en of oploskoffie mee
Er is daar in elke wagon een heet water boiler waar echt kokend water uitkomt (behalve als de kolen op is)
Als je het leuk vindt om kontakten leggen dan is 3e klas reizen de keuze, de meeste kans dat je leuke kontakten legt met de Russen.
Tja de route door scandinavie is wat onhandig maar wellicht is daar iets te doen met veerboten, tenzij de treinreis door Scandinavie een deel van het plan is. Ik ben bijvoorbeeld zelf een keer met de boot van de baltische staten naar Kiel gegaan, tja en Riga is wel erg de moeite waard ook om te bezoeken.

Ik heb vanuit St. Petersburg de trein naar Riga genomen, en ben toen via Vilnus, Warschaw, en Berlijn terug naar Nederland gereisd.

Je kan ook via Belarus rijden, maar daar heb je uiteraard wel een visum voor nodig.

Hoi Jenny,

Kun je mij vertellen wat je ongeveer kwijt was voor de treinreis vanuit St. Petersburg richting Riga? Ik wil juist vanuit Riga of Tallinn naar St. Petersburg…
Kan ik er ongeveer rekening mee houden in mijn budget…

Groetjes,
Michelle