Reizen door Rusland per trein augustus/september 5 tot 8 weken

Hallo allemaal,

Ik zoek een reisgenoot voor een treinrondreis door Rusland en eventueel Mongolie, China en Kazachstan (ligt er aan of ik een reisgenoot vind en de plannen die we dan samen maken). Ik zat te denken aan 5 weken Rusland, Mongolie en Peking, maar als Kazachstan er bij komt dan zou ik 8 weken willen. Ik wil sowieso naar Sint Petersburg en Moskou, en wat me ook leuk lijkt is Jekaterinburg, en daarna zou ik graag de Baikal-Amur mainline willen doen, deze gaat langs het noorden van het baikalmeer. Uitstappen bijvoorbeeld in Severobaikalsk (baikalmeer) en Chabarovsk (ligt aan de transsiberische lijn). Mogelijkheden zijn doorreizen naar Vladivostok en vandaaruit naar Harbin en Peking of bijvoorbeeld de trein vanuit Chabarovsk terug te nemen naar Oelan Oede en dan naar Mongolie (andere ideeen zijn ook welkom). Mij maakt het niet zo veel uit wie er mee gaat, als je maar avontuurlijk ingesteld bent. Ik zat te denken om in augustus en september te reizen.
Ik heb me al helemaal ingelezen in eventuele routes, maar het lijkt me toch gezellig om het samen te reizen. Ik heb twee keer eerder alleen gereisd (beide keren in Europa), maar als er iemand is die zo’n zelfde idee heeft dan lijkt het me leuk om de reis of een gedeelte van de reis samen te doen.
Als iemand een gedeelte wil samen reizen, bijvoorbeeld Sint Petersburg, Moskou en Jekaterinburg dan hoor ik dat ook graag!

Groetjes Sandra (23j)