Hallo,
Wij bezoeken met z’n vijven Sint Petersburg en Moskou, begin augustus. We willen met de trein van St. P. naar M. reizen. Het aanbod via internet is groot, maar ik ben wat huiverig om zomaar ergens te boeken. Wie heeft een tip over hoe dit het beste (en voordeligst) te regelen?
Thanks,
Ik meen me te herinneren dat deze winkel erg goed was: http://www.treinreiswinkel.nl/
of ze het voordeligst zijn weet ik niet, maar je kunt beter 10 Euro meer betalen voor goed advies en het juiste ticket dan dat een gemiddeld reisbureau zonder kennis op de gok voor jou iets besteld.
Ik zou je zeker aanraden om de tickets van te voren te boeken. Zeker als je in de wat hogere klassen wilt zitten of op een gunstige tijd wil vertrekken. De hogere klassen bieden coupes, bij de laagste zit je in een wagon vergelijkbaar met een normale trein in Nederland.
Boek je een coupe waarin je niet de enige bent, neem dan wat eten/drinken mee. Russen zijn erg open en praten maar wat graag tijdens deze lange tocht. Zij nemen vaak wat sushi mee of andere simpele snacks voor de medepassagiers.
Ik heb nog geen treinreis meegemaakt zonder dat een medepassagier Pushkin of een andere dichter uit het hoofd voordroeg. Wees niet de gemiddelde Nederlandse/Belgische cultuurbarbaar en bereid je een beetje voor ;-). Er is vast een dicht van 5 regels die je uit het hoofd kan leren. Maar of je de Russen met hun passie en intonatie kan verslaan…Treinreizen in RU zijn leuk!