nachttrein Chiang Mai-Bangkok

Wij gaan over een paar weken naar Thailand en hebben de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok ook in de planning zitten, maar nu is deze onlangs ontspoord, schijnbaar door een slecht stuk spoor?.. Weet iemand of de trein nog wel gewoon gaat, of zijn er aanpassingen in de dienstregeling gedaan?

Je vindt de actuele dienstregeling op http://www.railway.co.th/home/Default.asp?lenguage=Eng

Klik op Northern Line… Thaise spoorwegmedewerkers klagen overigens al jaren over slecht onderhoud en vertragingen als gevolg daarvan.

Dat is ook de reden waarom er slechts op een traject 80 km per uur wordt gereden, en dat is niet BKK-Chiang Mai.
De trein naar Chiang Mai gaat veel langzamer. Bidden tot Buddha is de enige oplossing.

Hans.

1 like

Mijn ervaring is dat de Thai dit soort dingen redelijk snel oplossen, ik zou me er niet te druk over maken.

1 like

Wij hebben de nachttrein tussen Chiang Mai en Bangkok op 21 juli genomen zonder één enkel probleem.
Terwijl er in België een troonswissel aan de gang was stonden wij met een bende Nederlanders “Kedeng Kedeng” van Guus Meeuwis te zingen in de restaurantwagen :wink:

1 like