Nachttrein naar Chang Mai nu al volgeboekt?!

Ik reis komende week met een vriendin naar Thailand en nadat we Bangkok en Kanchanaburi hebben bezocht willen we waarschijnlijk via Ayutthaya met de nachttrein naar Chiang Mai reizen.

Nu had ik hier al gelezen dat deze wel een paar dagen vantevoren geboekt moet worden in de zomermaanden, maar wat schept mijn verbazing (en wanhoop): Voor de trein rond 7/8/9 augustus is geen bed meer te krijgen! Dit is dus anderhalve week vanaf nu… Een aantal treinen zijn niet meer aan te klikken en bij 1 andere zijn er alleen nog ‘seats’.

Ik heb gezocht via thairailticket.com.

Oke, heeft iemand van jullie wellicht tips voor alternatieve reismethoden? En of dit dus echt betekent dat met de nachttrein naar Chiang Mai uit mijn planning geschrapt kan worden?

We gaan namelijk een krappe 3 weken, maar heb ook al voor andere momenten in de reis gezocht, maar ook dan lijkt alles al vol?

Alvast bedankt!
Iris

augustus is een drukke maand en dan is er ook nog moederdag 5 augustus veel thai zijn dan vrij. je kunt het als je aankomt nog proberen in bkk op het station of stuur een prive bericht naar krung thep hij werkt in bkk bij een groot reis buro.

anders wordt het de bus of vliegen

Kleine correctie, maar Moederdag is 12 augustus… :slight_smile:
Zoals baco al aangeeft zijn veel Thai dan een paar dagen vrij en reizen dan zelf naar de familie toe. Ook wij hebben al meerdere mensen moeten teleurstellen voor data vlak rond Moederdag.

Mijn collega heeft net even gebeld en er zijn op dit moment nog een zeer beperkt aantal upper sleepers beschikbaar (lower zijn er niet meer) voor 7 en 8 augustus, 2e klasse aircon, voor de trein met vertrek om 21:01 uur. Echter kunnen deze ook zo volgeboekt zijn…
Op 9 augustus kunnen wij geen tickets meer krijgen.

Wij kunnen ze reserveren, alleen niet per e-mail versturen. Ze moeten dus opgehaald worden op ons kantoor of klaargelegd worden in een hotel in Bangkok.

Treinkaartjes voor Iris geboekt voor 8 augustus, Ayutthaya naar Chiang Mai…zowaar toch nog een upper EN lower sleeper beschikbaar :slight_smile:

1 like

Yes, problem solved :slight_smile: Heel erg bedankt!

dank je krung thep zat idd een week verkeerd, maar jahet is ook niet mijn moeder

Hoezo niet, het is toch ons aller moeder :zon02:

Hi Iris304

Wij doen nu ongeveer dezelfde route als dat jij aangeeft en hier is een alternatief voor de trein:

Je kunt van Ayutthaya met de bus naar chiang mai (ongeveer 9 a 10 uur). Als je dat doet moet je het busstation hebben buiten de stad hebben en dus niet het staion in de stad (daar gaan ze je niet helpen !!).
Je kunt ook eerst naar Sukhothai <<leuk plaatsje>> (vanaf Ayutthaya). Bus 6 uur.
en met de bus van Sukhothai naar Chiang mai een dag later. bus 4,5 uur

Andere optie is met de trein van Ayutthaya naar Phitsanulok (3,5 uur sneltrein en 6 uur normale trein) Nachtje phitsanulok of direct door met bv de bus naar chiang mai (+/- 5 uur).

grtz Q