trein Ayutthaya - Chiang Mai of Bangkok - Chiang Mai

Er is een nachttrein van Bangkok - Chiang Mai, dat weten we ondertussen, maar komt die trein dan voorbij in Ayutthaya, maw is dat dezelfde trein of gaat het om 2 verschillende trajecten, en zo ja, is de trein Ayutthaya - Chiang Mai ook een nachttrein?

graag jullie reply.

Hee Imac,

Er rijden natuurlijk verschillende treinen per dag over het noordelijke spoor.
Het noordelijke spoor loopt van Bangkok naar Chiang Mai.

Het is bijzonder leuk om de reis BKK-Ayutthaya in de derde klas (tussen de "gewone"Thai) te reizen.
Je zit dan weliswaar op houten banken, maar na anderhalf uur ben je er al, en de ritprijs is 15 baht (!) .

Je kunt op het treinstation waar je (vanuit BKK) vertrekt, ook meteen al de nachttrein boeken.
Voor het stuk Ayutthaya-Chiang Mai , dan. Men spreekt in BKK beter engels dan in Ayutthaya.
Aangeraden wordt te reizen in de 2e klas, omdat veel mensen vinden dat in de eerste klas de airco
te koud is.

Hans.

1 like

Je hebt ook 2e klasse met airco. Boek dan meteen de ruimere onderbedden, omdat je dan geen last hebt van het bovenlicht in het gangpad.

1 like

Zeer nuttig. Vriendelijk dank!!!

En boek op tijd! Wij waren via de River Kwai naar Ayuthaya gereisd, maar de treinen waren voor 2(!) dagen compleet volgeboekt. En bijna niemand kon er Engels. Uiteindelijk zijn we met de bus naar Chiang Mai gereisd. Veel succes en plezier met het regelen.

bedankt voor de goede raad. Voorlopig ziet de reis er zo uit (laat mij eens weten of je de pdf kan openen en lezen - en natuurlijk is goede raad altijd welkom!)

Ik zie op 23-11 en vlucht BKK-Chiang Mai. Met de trein is de ervaring mooier. Als je in tijd nood zit, dan is vliegtuig een betere optie.
Verder een mooie planning en genoeg tijd in de plaatsen zelf om de stad te bekijken.

nee, dat is mijn fout, rechts staat nachttrein Ayutthaya - Chiang, maar de terugreis zou met het vliegtuig zijn om te kunnen doorreizen naar Koh Chang.

Wij zijn vorig jaar met de trein van BKK naar Ayutthaya gereisd en verder naar Chaing Mai. We hebben eerst de dagreis gepakt naar A. daar een fiets gehuurd en tempels bezocht. Om 20u vertrok de nachttrein naar Chaing Mai, tweede klas geboekt. Leuke was dat ze dan je wensen voor het ontbijt op komen nemen. Sinaasappelsap is inbegrepen, wij hadden extra besteld bleek later :-). En de hele nacht ongeveer is er een feestje in de restauratiewagen, erg gezellig!
Treinkaartjes hebben wij geboekt bij een reisbureautje bij ons hotel, twee dagen van te voren. De volgende dag lagen de tickets netjes klaar.

mooie ervaring Bjorn. Blijkbaar is het een goed idee om met een fiets de verschillende zaken te bezoeken. Was Chaing Mai de moeite? Hoe lang ben je er gebleven? Wij zullen er zijn als het feest is (Loi Krathong). Ik denk wel dat dat de moeite is.

Zeker met de fiets! Als je aankomt in Ayutthaya, dan wordt je overvallen door tuktuk-bestuurders laat je niet van de wijs brengen. We hebben fietsen gehuurd vlakbij het station, dit omdat we 's avonds natuurlijk doorgingen naar Chaing Mai. Voor één tempel moet je wel even de rivier oversteken, maar is een leuke ervaring. Tip, neem wat sigaretten mee naar het station. Als je moet wachten op de nachttrein is het leuk om met de tuktukchauffeurs te kletsen en ze roken graag :slight_smile:

1 like

Dat is het leuke aan dit forum, je leert de ervaring kennen van mensen die er geweest zijn, er van genoten hebben en bereid zijn hun ervaring te delen. Bedankt!

Hallo, leuk om te lezen
natuurlijk heb ik dan weer een vraagje…fiets huren in Ayutthaja … maar waar laat je dan je bagage ?
Warme groet Rosa

Hai Jan en rosa,
Wij hebben onze bagage achtergelaten op het station (tegen betaling). Het kamertje ziet er uit alsof iedereen binnen kan lopen, maar alle reizigers (lees backpackers) laten daar hun bagage achter. En er is toezicht :-).

dat was ook de vraag die wij ons stelden. Zo’n site zoals wereldwijzer is bijzonder interessant.