Het nachtleven in Iran speelt zich voornamelijk af in de restaurants, waterpijpeethuisjes en prive bij mensen thuis.
Let eens op de etalages van kledingwinkels in bijv. Teheran en je krijgt een indruk van hoe de vrouwen er op prive parties uitzien: veel bloot, veel avondjurk gedoe, decolletes. Verder zeer zwaar opgemaakt en veel gefrutseld aan kapsels.
Ten overvloede zij vermeld dat alcohol ten strengste verboden is in Iran. Maar een goede niet-Iraanse reisgids weet hoe je aan de “booze” kunt komen! (Iraanse reisgidsen weten dit ook wel, maar ze mogen en durven het niet te zeggen)
In de winter gaat het in de ski-gebieden er heel wild aan toe. Beetje zoals oostenrijk. Vrouwen en meisjes skiën er lekker zonder hoofddoek, er wordt gedronken, gefeest,… De zedenpolitie kent precies die gebieden niet zou je denken…
ben in Turkije, Antalya, nu en zit in een hotel met 90% bezetting mensen uit Iraan. Allemaal voor het eerst buiten Iran en moet zeggen ze hebben met z’n allen mijn vakantiegemaakt en wat lieve mensen… wie naar Iran wilt : gaan aub de mensen willen je zo graag met open armen ontvangen en het zijn inderdaad enorme feestgangers, ben er nu achter hoe het in Iran is en wij hebben daar werkelijk geen idee van
Natuurlijk! Ik ben zelf uit origine Iranees, maar ik ben in België geboren… Het feesten zit ons in het bloed! Wij zijn heus geen opvliegerige schurken zoals we naar de buitenwereld toe uitgebeeld worden… Alles wat je over Iran op tv ziet is puur politiek, als je dan nog eens weet dat het grootste deel van de Iraanse regering niet eens Iranees is, maar uit 1 of ander arabisch land komt en enkel uit is op geld en nog meer geld, ja dan gaat je hart natuurlijk bloeden wanneer je je land niet meer in eigen handen hebt. We zijn echt wel een vredelievend volk die gewoon zoveel mogelijk wil genieten van het leven en dit te delen met heel de wereld. Maar die vrijheid om zich gelukkig te voelen is ons gewoon afgepakt in Iran… Ik begrijp heus wel waarom mensen afgeschrikt zijn om er naartoe te gaan, zelfs ik ga er niet zo graag naartoe als je ziet welk leed ze het volk aandoen… Maar als toerist raad ik het zeker aan om er eens naartoe te gaan. Het is altijd een leuke ervaring als je echt een volk wil leren kennen, maar het is echt niet een land waar je naartoe moet gaan om lekker los te gaan 's avonds en lekker in je shortje aan het strand te gaan wandelen… Heeel jammer want het zou zoooooooo een mooi toeristisch land kunnen zijn waar iedereen zich zou kunnen amuseren als geen ander land… Gewoon enorm leuk voor mensen die houden van geschiedenis en cultuur… De grote feestbeesten onder ons (waaronder ikzelf :cheer: ) zullen gewoon moeten wachten tot het lullig en kut islamitisch regime valt!