Iran als vrouw

Deze zomer zijn wij ( 2 vrouwen 50+) naar Iran getrokken. We hadden enkel twee vliegtuigticketten gekocht , Brussel Teheran, Teheran Shiraz ( 1500 km zuidwaards ) we zijn met het openbaar vervoer terug gekomen van Shiraz naar Teheran.
Prachtig , gastvrij land! wil je ermeer over lezen : www.carineiniran.blogspot.com

onze vorige blog kunt u lezen op www.carineinindia.blogspot.com

Deze twee landen waren hoogte punten van de reeds bezochte landen :
Eerder bezocht : Indonesië, Mexico, Tailland, Marokko (2x) Turkije (2x)
Arabische Emiraten, Senegal, Gambia, Egypte, Kenia, China, India,
Uiteraard nog heel wat landen binnen Europa .
Via mijn blogs kunt u mij altijd mailen .

Ik heb ook erg goede ervaringen in Iran. Meestal was ik daar met een groepje Nederlandse vrouwen en we hadden het idee dat het erg goed te doen is om als vrouw in Iran te reizen. In Teheran namen wij gewoon de vrouwencoupe van de metro en toen er een keer een kerel naast ons kwam zitten, hebben we die weggejaagd: dolle pret hadden we, ook met de Iraanse vrouwen in de coupe.

Wij vonden de mensen inderdaad erg gastvrij en ook heel nieuwsgierig: met name jonge mensen brandden van verlangen om met ons te praten en hun Engels te oefenen - dit was een erg leuk aspect van de reis. Ik vond het land niet bijzonder mooi ofzo, maar het is een erg interessant land om te reizen en heel leuk om met de mensen te praten.

@ Vanwynsberghe Carina, Wat een prachtige reizen heb je gemaakt. Ben ik best jaloers op:-) Ik hoop op mn 50e eenzelfde lijsteje te kunnen opnoemen; nog 16 jaar te gaan en 1 (lange)reis per jaar moet lukken…