Kledingadvies vrouwen Iran

Hallo,

Volgend jaar zou ik een reis naar Iran willen maken, maar kan op internet niet echt terugvinden wat en welke kledingvoorschriften er zijn voor
vrouwelijke toeristen.
Heeft iemand hier ervaring mee het liefst een vrouwelijke toeriste, de verhalen die ik er over kan vinden geven geen duidelijkheid omdat de informatie door mannen geschreven wordt.
Maar dat geeft mij geen duidelijkheid wat je nu precies moet en/of
mag dragen.

Bij voorbaat dank,
Wil

Hoi,
Ik ben een man maar wel met reiservaring oa in Iran.
Voor een vrouw is het verplicht om het hoofd te bedekken. Lange mouwen weet ik niet meer zeker.
En als je slim bent, check je met hoofddoek en al in. (Je weet nooit of het helpt, maar het is een gebaar van respect)

Overigens is Iran een schitterend land. Wil er graag eens terug. Miss eind van het jaar.

Aanrader?? Isfahan. Lees ook het boek, Dochter van Isfahan.

veel plezier,

Pim

Hi Pim,

Bedankt hoor voor je reactie, maar de hoofdoek was mij duidelijk want die moet je in het vliegtuig al op zodra je op iraanse grond staat geen probleem overigens, maar wat mij niet duidelijk is of je een lange jas moet dragen of mag het een lange blouse zijn moet je je voeten bedekken in je sandalen? allemaal dingen die ik nergens terug kan vinden op het internet of in reisverhalen.
En dat je een man bent vindt ik geen probleem hahaha maar die hoeven in zoverre niet of nauwelijks rekening te houden met wat ze dragen, ja oke geen korte broek of stropdas? maar voor ons vrouwen is het niet geheel
duidelijk wat je wel moet of kan dragen.
That’s the question.

Met vriendelijke groet,
Wil Willems-van Muiden

ik kom er net vandaan
die hoofddoek is zoiezo verplicht, verder geen vrouwelijke rondingen lange mouwen en lange broek / rok. dus een jasje dat over je kont komt en niet te straks zit. grote steden zijn ze wat makkelijker maar in kleinde dorpjes moet de kleding het liefst wijd zitten.

hoop dat je er wat aan hebt.

Hallo Elise,

Vriendelijk bedankt voor je kledingadvies daar heb ik wat aan.
Ik heb trouwens nog een vraagje mag je sandalen met blotevoeten aan?

M.vr.gr.
Wil Willems-van Muiden

Ik ben er afgelopen zomer geweest.
het meeste is al wel beschreven, maar wat prima werkt is een linnen broek en gewoon wat tunieken meenemen. schoenen liefs dicht. Vrouwen die voor de overheid werken en naar officiele staats instellingen gaan, dragen zwart. Maar dat moet niet. je pony mag gewoon zichtbaar zijn. Dus losjes een pashmina sjaal omdoen is prima. Esfahan is fantastisch!!! en de rit van Qadvin naar Esfahan ook. Het in contact komen met mannen is moeilijk, maar met vrouwen des te makkelijker. :zon02: