Nachtbus Cancun naar Palenque gevaarlijk?

Hoi,

Ik lees op elk forum dat je maar beter niet snachts kunt reizen in Mexico. Nu heb ik op de site gelezen van Ado dat er alleen maar nachtbussen gaan. Zijn deze gevaarlijk of hoe doen jullie dat? Pakken jullie een andere bus?

Het zijn vaak verhalen die van vroeger nog zijn alleen die worden herhaald en herhaald omdat het volgens mij ook nog steeds op de website van ministerie van buitenlandse zaken staat. Jaren terug waren er inderdaad vrij veel problemen met de nachtbussen. Maar tegenwoordig vrijwel niet op mischien een uizondering na. Zelf heb ik in 2001 meerdere nachtritten gehad in die omgeving daar zonder problemen.
Ook bezoek ik met regelmatig afgelegen stranden wat ook wordt afgeraden op de website van buitenlandse zaken. Ook nooit een probleem mee gehad.
Doe wat je zelf denkt wat het beste is, maar het is lang niet zo erg als het lijkt volgens die berichten.

Hoi,

negatieve meldingen over bepaalde zaken blijven een bepaalde tijd op site’s als minbuza.nl staan. Soms wel jaren na een laatste voorval…

Nachtbus heb ik in 2004 vanuit Oaxaca gehad, maar was gewoon een goede probleemloze rit. Ik ga niet graag met nachtbussen i.v.m. slecht slapen en je kunt niets van de omgeving zien. Wij gaan in april ook naar Palenque, alleen niet direct vanuit Cancun. Waarschijnlijk vanuit Campeche, maar dan overdag.

Negatief nieuws blijft nou eenmaal langer hangen en is interessanter om te melden :wink:

In het jaar 2007/08 heb ik meerder nachtbus ritten gemaakt…geen problemen gehad en nooit van anderen gehoord. Behalve een stinkende plee…