Het jaar loopt inmiddels alweer even, en zelf heb ik alweer drie weken Japan achter de kiezen, maar met nog zo’n 10 maanden te gaan is het toch nog niet te laat voor een peiling over de reisplannen voor dit jaar. Welke delen van Japan zou jij dit jaar willen bezoeken? Licht eventueel hieronder je reisplannen toe.
Zelf moet ik uiteraard even vals spelen, aangezien ik dit jaar dus al weg ben geweest. Tijdens die reis achtereenvolgens Kanto (Tokyo, Yokohama), Hokkaido (Abashiri, Kushiro, Obihiro, Sapporo, Asahikawa, Otaru), Kansai (Osaka) en Okinawa (Naha) en tot slot wederom Kanto (Tokyo) aangedaan.
Voor een volgende reis (maar waarschijnlijk toch niet meer dit jaar) zit ik vooral te denken aan Shikoku in combinatie met Chugoku. Op Shikoku ben ik überhaupt nog nooit geweest (alleen een paar uur op Naoshima wat formeel tot de prefectuur Kagawa en daarmee Shikoku behoort), en van Chugoku heb ik nog slechts weinig gezien, Hiroshima en Kurashiki heb ik beiden enkele dagen bezocht, en Shimonoseki en Okayama alleen heel kort. Nog heel veel te ontdekken dus…
Ook wij gaan vals spelen omdat we dit jaar niet naar Japan gaan.We willen weer in het voorjaar en aangezien ik net eergisteren geopereerd ben en het nog rustig aan moet doen,hebben we besloten dit jaar niet te gaan.
Dus volgend jaar willen we Kyushu en event.Okinawa bezoeken.We hebben een heel jaar de tijd om een route te maken en als het aan mij ligt,gaan we weer 4 weken.
@Wizard,Shikoku is een prachtig eiland!
Ik heb voor Kansai, Chugoku en Shikoku gekozen. Al er een reis naar Japan inzit, zou het waarschijnlijk wel weer in het najaar worden.
In Kansai valt er nog zoveel te zien. Ik zou ook wel eens de Izumo Taisha willen zien (Chugoku).
En omdat het de minst populaire prefectuur is, zou ik ook wel iets in Shimanewillen bezoeken en iets met Yoshida-kun erop mee willen brengen
En ook Shikoku, of in ieder geval Kochi daarvan.
Shikoku is best een bezoek waard.
Wij hebben al een keer een rondje gemaakt over Shikoku.
Eerst enkele dagen Hiroshima en toen via Okayama over de Seto-Ohashi Bridge naar Matsuyama.
We konden ook de veerboot nemen vanaf Hiroshima, maar onze JR-PAS was al geactiveerd, dus waarom niet met de trein gaan.
Via Shimanto naar Kochi, vervolgens naar Tokushima en Takamatsu om vervolgens weer via de Seto-Ohashi Bridge naar Okayama te gaan.
Vanuit deze grotere plaatsen diverse bezienswaardigheden bezocht.
Ook met hulp van ons contact op Shikoku op plaatsen geweest die moeilijker bereikbaar zijn.
Je moet alleen op Shikoku er rekening mee houden dat het vervoer minder frequent is als in de grotere steden.
De reisafstanden kosten wat meer tijd, maar reizen met een boemeltje heeft ook zijn charme.
En er zijn nog wat private railways op Shikoku.
En mocht je veel tijd en energie over hebben, doe de 88 temple route! :hihi:
Hoi, hoe lang hebben jullie ongeveer gedaan over dat rondje Shikoku?
Hallo Rebecca,
Wij hebben ongeveer 3 weken op Shikoku dat rondje gemaakt.
We waren in totaal 4 weken in Japan, waarvan 2 dagen Hiroshima aan het begin en een paar dagen Nagoya aan het eind.
Je moet even puzzelen als je 4 weken gaat, i.v.m. de Rail Pass.
We hebben toen gevlogen met Finnair op Nagoya, maar Osaka zou ook kunnen.
Om op Shikoku te komen zijn er meer mogelijkheden, zelfs met de veerboot af Osaka Airport.
Die ligt vlak bij Kansai Airport.
Okinawa en Shikoku staan op mijn wensenlijst
Ben laatste weken via enkele Facebook fora ook de selectie van koi in het noorden van Japan aan het volgen, enkele beroemde koi farm’s bezoeken, wil ik ook doen.
Afhankelijk van de drukte in projecten ga ik in de herfst dit jaar naar Japan, een alternatief is een winter / Okinawa 1e kwartaal 2016 trip.
Elk jaar naar Japan wil ik graag volhouden, we zullen zien wat dit jaar brengt
Wij waren in november op Shikoku, we waren nog te vroeg voor de herfstkleuren, al waren er al wel wat bomen heel mooi gekleurd.
Het was toen nog behoorlijk warm ook aan de kust bij Cape Ashizuri en op het strand bij Kochi.
Later vanuit Takamatsu met de boot naar Shodoshima geweest, toen werd het wel wat frisser op het water.
Het werd pas wat frisser aan het einde van onze trip toen we in Nagoya waren toen de kerstattributen al weer te voorschijn gehaald waren.
Dit jaar zit het er voor ons niet in omdat we nu eens in het voorjaar willen gaan en het werk laat het dit jaar niet toe.
Dus effen afkicken!
Een kleine indruk hoe mooi Shikoku is.
Dit is de zuidwestelijke kant van Shikoku bij Cape Ashizuri en de Shimanto River met de JR-Yodo line.
wow prachtig genieten geblazen daar reizen en vakantie houden
En dit was dus half november.
Afgezien van enkele 88 tempel wandelaars kom je soms geen mens tegen.
Of zoals je vaak bij Japanners ziet, ze zijn er en ze zijn ook zo weer weg. :zon02:
Als je dan al contact hebt op Shikoku met de bewoners dan zijn het ook leuke contacten.
Je moet dan wel soms handen en voeten gebruiken om te communiceren.