Kyushu of Hiroshima

Van 24 november tot 17 december reizen mijn vriendin en ik door Japan.
Op 17 december vliegen we vanuit Narita terug naar NL.
Ons reisschema is een beetje als volgt:

eerste week Tokyo
tweede week Kyoto

Over de derde week twijfelen we nog tussen een verblijf op het eiland Kyushu (bijv. Fukuoka) of een verblijf in Hiroshima.

Graag zoveel mogelijk advies.

Unitas,

voor mijn reis vorig jaar heb ik ook deze afweging gemaakt, hiervoor ben ik gestart bij :

http://www.japan-guide.com/list/e1106.html en
Kyushu Travel Guide - What to do in Kyushu

Uiteindelijk gekozen voor de bekendere Chugoku regio.

Ik heb Okayama, Miyajima (overnacht ook op dit eiland, zie mijn eerdere post) en Hiroshima bezocht wat ik zeer de moeite waard vond.

Okayama kent een van de top3 Japanse tuinen in Japan, Korakuen. In Korakuen krijg je gratis een persoonlijke rondleiding van een Japanse in kimono, zij sprak perfect Engels en heeft mij veel uitgelegd over de principes en uitvoering van de tuin, zeer interessant ook ter kennismaking met de Japanse tuin.

Ik vind persoonlijk de top3 tuin in Kanazawa sprekender en ook diverser dan de tuin in Okayama en in die zin nog meer de moeite waard. Dit is 2u20min enkele reis vanaf Kyoto, dus als je dit aanspreekt dan kun je het beste 1 nacht verblijven in Kanazawa.

Voor Kyushu staan nog wel : Mount Aso, Yakushima en Kirishima op mijn verlanglijstje, dit ga ik een van de volgende reizen naar Japan doen.

vr.gr. Ton

Unitas,

heb je ook gedacht aan de mogelijkheid om zowel Hiroshima en Kyushu te bezoeken? Gezien het snelle vervoer is dat mogelijk. Je moet dan wel een keuze maken in wat je wilt bezoeken.
ik ben zelf in het Vredespark in Hiroshima geweest. Op Kyushu heb ik Beppu en Mount Aso bezocht. Binnen een week goed te doen.

Vanuit Kyoto naar Kyushi kom je met de Shinkansen langs Hiroshima,Vredespark@Hiroshima moet je gezien hebben.
Miyajima/Hiroshima moet je echt gezien hebben.
Op de weg heen zou ik ook in Himeji uitstappen,(helaas nog steeds ‘under construction’) maar bij zonsondergang is het prachtig,ook vanuit afstand
Vanuit Fukuoka kun je idd nog naar Beppu/Mt Aso/Nagasaki/Kumamoto gaan