Op de eerste plaats wil ik niet echt emigreren. Wel zou ik graag een tweede huis hebben in Bulgarije of in Turkije. Maar alle administratieve rompslomp is mij teveel. En ook de zorgen die je je op de hals haalt over wat er met je huis en spullen gebeurt terwijl je er niet bent. Ik zie er dus vanaf en ga gewoon heel vaak met vakantie naar mijn lievelingsplekken.
Ik wil al heel lang emigreren,maar het liefst naar Israël, daar wonen familie en vrienden.
Ook een idee natuurlijk ![]()
Wat denken jullie waar ik zou naar toetrekken éénmaal ik de pensioens leeftijd heb bereikt???Ik zou gaan naar…
Juist Sopirla,ik sta op met Thailand en ik ga slapen met Thailand!lol2
Hoe fijn! Ik denk dikwijls naar Bali te emigreren, maar daar kunnen de buitenlanders geen grond kopen voor een huisje te bouwen.
De vraag is zeer moeilijk…in elke geval, Roemenië staat niet op mijn lijst…ik blijf denken, ![]()
Ik zou graag eens naar de “Karpaten” gaan om het slot van Dracula te bekijken,bestaat dit sopirla of is het maar farce??
Thailand,hhmmmmm, hier ziet ook iemand tussen, een goede vriend van mij, en hij heeft gelijk, bovenop.
Ik zal me aanpassen qua culinaire aspecten, want ik ben een slechte eter (vergeten te eten een ganse dag gebeurt meer dan je zou denken), maar ik zal onze restaurants op Koh Samui niet vergeten: immense borden vol lekkere mosselen voor maar 50 baths, een zee-menu voor 180 baths (we waren met 4 personen), neen, laat het maar…anders ben ik direkt weg !>>>
Ik dacht eerst “Andorra”, maar het is te Europees en te veel met “duty-free”; dus, neen.
George, ik heb de “Scenic Drives” al opgezet( daar vind je ook iets van) maar de laatste deel werk ik nog aan.
Dracula heeft nooit bestaan, alleen in de inbeelding van Bram Stoker.
In de Roemeense geschiedenis er is een koning (niet echt een koning, maar meer een verdediger van bepaalde regio of regio’s van Roemenië) en zijn naam is Vlad Tepes; “tepes” betekent “spies” die de Turken van zeer dichtbij mochten bekijken voor ze door de spies getrokken waren; ik weet het, het is bloederig, maar hoe kunt je de Turken (Otomanen, toen) een les leren dat ze je land met rust laten, de inwoners (mannen, vrouwen, kinderen, het speelde geen rol) niet vermoorden, dat ze niet mochten plunderen, enz. Ze kwamen regelmatig, vooral Wallachije en Dobrodgea aanvallen.
Dankzij Vlad Tepes zijn de Turken nooit tot in Wien geraakt en een grote Otomanische Rijk van maken.
In binnenland, na 2 keer iets jaten, was je rechte vuist weg; en als je blijf doen, uiteindelijk, had je geen handen meer.
Onder zijn bewind, was er vrede en geen armoede.
Door een complot, is hij gevangen genomen en hij was onthoofd.
Dit is, in het kort, de echte uitleg. Hij ligt begraven op een eiland, in een abdij, op het meer Snagov, 30 km van Bucuresti.
Wat denk je?
Siam? (grapjuh! lol2 )
Liska, ben je in Thailand geweest?
Nu ik heb mijn gebruikersnaam toch al zo’n 20jaar!
Vroeger werd Thailand Siam genoemd ene Phibun Songkhram veranderde in 1939 Siam in Thailand!![]()
Bedankt Bakkercharel voor je info,ben altijd al gefasioneerd geweest van oude Vampierenfilms(Cristhoper lee)nu ik ga afsluiten want we zijn ver naast de questie(Naar welk land zou jij willen emigreren?) aan het praten en ik wil geen gedonder met wwz omdat ik off topic gaat.
groetjes:georgessiam.:chin:
Ik denk niet dat iemand wilt emigreren en wonen in een van de burchten; ze zijn niet "te huur of “te koop” ![]()
bedankt voor de betere informatie, het was ook al zo lang geleden he groetjes
Dit forum is niet bedoeld voor “Dracula”, maar als je meer wilt weten, op de “Roemenië Forum” is een speciale topic alleen over hem.
Bedankt voor je interesses.![]()
De mijne ook. Cebu-Nailon
Goede middag, Prisma2
Nog niet vertrokken? Hoe komt het?
Ja, voor mij zal toch Azië de einde punt van mijn reizen worden en ja, Bali is mijn eerste liefde en het zal altijd zo blijven.
Alleen jammer dat ik daar geen grond kan kopen; de wet laat het niet toe; Bali is van de Balinese volk en hier heb ik geen moeite mee.
Je kunt daar zelfs een hotel kopen maar de eigenaar moet een Balinees zijn.
Ik blijf nadenken hoe ik zal aanpakken…
Voorlopig ga in even naar Patagonië, naar Ushuaia, de laatste punt van de Zuid-Amerika en nog 800km tot in Antarctica…ik ben zeer benieuwd !
Maar Bali blijft Bali…
Groetjes
Sopirla>>>
ik zou graag naar Thailand willen emigreren en ik ga ook naar thailand emigreren ik ben momenteel druk bezig om dit te regelen (huis en bedrijf verkopen) zodra dit achter de rug is (bijna) alles hier opzeggen en het >>> in
en dan nog naar nederland komen voor vakantie :vak02:
Hi Dirkpie
Dus…STRESS ! "en dan nog naar Nederland komen voor vakantie??![]()
Waarom, in Nederland op vakantie, beste vriend? Heb je nog niet genoeg koud en regen gehad? en de mooiste komt nog…Awel, hier begrijp ik iets niet…
Uitleg, a.j.b.
Sopirla>>>