Naar welk land zou je nu gaan met onbeperkt zakgeld

naar elk land in de wereld zou kunnen gaan met onbeperkt zakgeld, waar zou je dan heengaan en waarom? Leuk om over te fantaseren:)

Cuba!

Ben in juni twee weken geweest en heb het er zo naar mijn zin gehad, dat ik meteen weer terug zou willen…

Australië/Nieuw-Zeeland, om maar eens even cliché bezig te zijn :P. Daar is het wel handig om onbeperkt zakgeld te hebben :stuck_out_tongue:
Ik wil al jaren die richting op, om eindelijk te zien of de landen daadwerkelijk zo tof zijn als je vaak hoort ;). En natuurlijk op zoek naar kangoeroes, kassuarissen, mierenegels etc. etc. En in Nieuw Zeeland wil ik om de een of andere reden de Moeraki boulders zeer graag zien!

Ik zou een wereldcruise maken naar de verste uithoeken van de wereld.

Als geld en tijd geen rol spelen, dan maak ik er meteen een wereldreis van!

Ja een wereldreis is wel een makkelijk antwoord;) Een bepaald land/gebied?

Ik zou heel graag een mooie reis willen maken naar Noord-Scandinvië om het Noorderlicht te zien. Maar dat zijn prijzige reisjes:)

Haha tsjaa… Als we hier allemaal genoegen zouden nemen met fotos en tv beelden zouden we niet zo fanatiek op dit forum zijn he:)

Makkelijk, maar het is wel zo: er zijn nog een heleboel landen die ik wil zien.

Eén van de eerste items op het verlanglijstje is Zuid-Amerika, waarschijnlijk Argentinië om mee te beginnen.

Ook hier een moeilijke keuze: Maar een lange reis (of veel met tijden thuis tussendoor) naar het Oosten( vele plekken, maar meer Thailand, en ook Vietnam, Cambodja…ook India, of ook nog China en Japan…) en dan ook zeker naar het ‘grote Afrika’ !!! Vele landen, gebieden hierin en parken bekijken.

En dan nog …ehhhh… VEEL!!! lol2!!!

Ik zou dan ook op wereldreis gaan, hihi :wink:

Maar landen die op mijn verlanglijstje staan en ik dolgraag naartoe zou willen zijn: Brazilië, Cuba en Malawi. Brazilië fascineert me enorm, en Cuba lijkt me zo ‘swingend’ en interessant. Malawi wordt omschreven als het ‘warme hart van Afrika’ en daar schijnt het prettig backpacken te zijn. En hiernaast natuurlijk alle andere landen van de wereld, hihi :wink:

Karin, leuk topic!

Groetjes, Anne

Overwinteren in Afrika! Kenia, Tanzania, Uganda, Rwanda, Malawi, Mozambique, Zimbabwe, Zuid Afrika, Madagascar en dan ook natuurlijk even bijkomen op Mauritius ofzo… Hmmmm… Zo kom ik de vrijdag wel door :zon02:

Buthan! En dan door naar Noord India, de Karakoram highway van Pakistan (ik heb niet alleen een zak geld, het is ook overal veilig) naar China. En Tajikistan en nog wat andere stannen.
Wow, wat een droomreis!

De Panamericana vanaf San Diego tot Vuurland op de motor rijden, want daarvoor mis ik eigenlijk alleen het geld…

De bestemming die al jarenlang bovenaan mijn lijstje staat is Paaseiland :slight_smile:

Maar als het toch onbeperkt geld is, ga ik na Paaseiland direct door naar Luang Prabang in Laos en begin ik daar met een klein, leuk, knus boutiquehotelletje !!

Bij mij stond Tibet een paar jaar hoog op mijn lijstje, en daar ben ik nu :slight_smile:

Wat ik verder graag zou willen (in willekeurige volgorde):

• Patagonie
  • Antartica
  • Mali
  • West-Papua
  • IJsland

In real life ben ik gebonden aan schoolvakanties, dus die bovenste bestemmingen zijn niet echt handig qua klimaat samen met mijn vrije dagen… Maarja, dromen mag. (En ach, ik heb absoluut niets te klagen qua mooie dingen die ik reeds gezien heb!)

Btw, ik vergeet Iran.

Wet-Papua is het deel van Indonesie wat grens aan het land Papua Nieuw Guinea. Dit (halve) eiland staat bekend om prachtige natuur en bergen, animistische dorpen (mannen met peniskokers ;)) en als je ECHT veel geld hebt duiken bij Raja Ampat. Verder veel kleinere eilanden die er bijhoren, verlate stranden en vissersdorpen… Weinig grote attracties, maar veel wat mijn interesse wekt!

Zoals je weet hou ik van het leren kennen van andere culturen, het ontmoeten van mensen en indien niet ongewenst het fotograferen daarvan. Ik haal m’n hart op hier in Lhasa en ben heel benieuwd naar de rest van Tibet. (Maar nu is het bedtijd, slaap lekker voor straks ;))

Mooi beschreven Jenny!!Had het niet anders verwacht van jou!
Misschien krijgen we weer mooie foto’s te zien van je trip naar West-Papua op je site.(ben er vast van overtuigt)
groetjes en bedankt voor je info Jenny,we leren weeral bij.
georgessiam.

Jaaaaah, mss volgende zomer West-Papia. Geen idee waar ik voor die tijd nog heen zal gaan…

Maar foto’s en reisverhalen komen er sowieso, tot m’n grote spijt is m’n site (www.ikreis.net) nog altijd niet up-to-date. Marokko, Syrie, Egypte, Swaziland, Mozambique, Kroatie, Malta, Engeland en Schotland komen er nog aan. Straks als ik weer in NL ben eerst Tibet en Nepal :slight_smile:

Zuid Amerika, Mexico, Canada, Nieuw Zeeland, Australie en Japan staan op mijn lijstje, misschien de carribean nog ?