Naar Tibet vanuit Nepal, visa en mogelijkheden

Hallo,

Wij willen in juni de grens oversteken van nepal naan tibet. Het liefst gaan we op eigen gekegenheid, maar volgens alle berichtgeving is dat niet mogelijk aangezien je alleen kunt reizen onder begeleiding. We willen best onder begeleiding naar tibet gaan, maar willen dan wel het liefste vanuit Lhasa via china (shengdu) naar Laos gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je alleen doorreizen nadat je de grens bent overgestoken?

Graag info, want wij zien door de bomen het bos niet meer…

In principe kun je aan het eind van de georganiseerde trip door Tibet doorvliegen (of wellicht ook georganiseerd overland) naar Chengdu. Van Chengdu kun je makkelijk doorreizen naar het zuiden richting Kunming en daar de grens ergens over.

Nu heb ik echter ergens gelezen dat als je via Tibet China binnengaat, dat je dan max. 14 dagen mag blijven. Wellicht kan iemand anders dit bevestigen, of vertellen of dit visum te verlengen is. Anders moet je na je Tibettrip wel heel snel doorreizen en bet land verlaten…

Jenny is nu helaas wat te optimistsich
1.de laatste berichten waren dat vanaf NEPAL vooralsnog de toegang tot Tibet is gesloten-wanneer weer open-??
2.je visum-welk dan ook-voor China VERVALT als je deze route neemt. je kan NIET zo maar doorreizen/vliegen naar Chengdu-al schijnt het met veel burokratie en extra €€€€ wel mogelijk te regelen (op voorwaarde dat 1 vervalt).
3.als je nou niet perse naar Nepal wil-ga dan EERST naar mainland China-doe die Tibetreis als het kan en je genoeg hebt gespaard etc (ook dan is het geheel begeleid door een staatsverklikker).
4.Chengdu-Laos: geen direct flight: keuze tussen
a.via BKK (aannemend dat tegen die tijd die stad niet geheel rood verpest is), dan erg duur verder/terug vliegen of overland
b.domestic vliegen naar KUNMING en dan de sleeperbus ri. Laos/Vientiane. Dit is goedkoper en duurt langer als a.
Omdat volgens mij van alle Tibet-vragenstellers toch amper 10% echt gaat-na het zich grondig orienteren, beperk ik me in het geven van info die toch overbodig is

@ BKK flyer: Tibet heeft eind maart 2010 haar grenzen weer geopend voor touristen. De vraag is natuurlijk voor hoelang, maar op dit moment kun je Tibet gewoon in.

even een kleine reactie op deze oude posts:

ik ben afgelopen zomer van Kathamdu naar Tibet gereisd. een prachtige reis, en prima te doen als je het juist bureau in de hand neemt.