Ik ben aan het plannen om deze periode naar Thailand te gaan daar het goed uitkomt om dan verlof te nemen maar gezien de feestdagen een misschien rare vertrekperiode.
Gezien de meesten in Thailand boedisten zijn zal 24/12/06 wel geen écht speciale dag zijn zeker of toch ? En daar met nieuwjaar verblijven is misschien juist superinteressant. Wat denken jullie ?
Aan de kerstdagen doen de Thai zelf inderdaad erg weinig. De hotels zijn vaak wel in kerstsfeer, maar dit is uiteraard voor de toeristen.
Als je in toeristenhotels verblijft, is het wel goed mogelijk dat er een verplichte toeslag betaald moet worden voor kerstdiners en oudejaarsdiners.
vliegtickets zijn behoorlijk duur rond deze dagen als je kan zou ik eerder of wat later gaan kan je honderde euros schelen.
als je gaat een fijne tijd in thailand
hoi, je zit wel in een dure periode met vliegen, en de vluchten rond deze tijd zitten al aardig vol !!!
Je kan met aankomst op deze dag gewoon alles doen wat je wilt alles is gewoon open enz.alleen in de hotels enz word wat aan de kerst gedaan vd toeristen.
Het heb ook wel wat hoor op het strand zitten met eendrankje en dan zo n grote nepkunstboom naast je :biggrin:
Ticket is erg duur en als je terug de eerste week van januari (uitzondering 1 januari of 31 december) dan zijn er nog wel vluchten beschikbaar.
Houdt inderdaad rekening mee dat sommige hotel gebruik maken van de situatie door verplichte kerstdiner en verplichte nieuwjaarsdineer die soms wel tot euro 70 per persoon zal kosten (belachelijk duur, ben benieuwd wat voor eten krijgt je voor dit bedrag:question: )
Sommige hotel in wat kleinere plaatsen kan wel overgeboekt zijn.
Laat je niet afschrikken door het dure ticket als dit de enige periode is wanneer je voldoende verlof kunt krijgen. De reisperiode is in ieder geval ideaal. Ik ben al 4 keer in dec/jan geweest en heb het me nooit beklaagd.
Als je in onze zomervacantie wil gaan, zit je ook met duurdere tickets, én het regenseizoen. Maar ook dat heb ik me niet beklaagd.
Fixeer je niet te erg op het vieren van de feestdagen daar, alhoewel het wel grappig is om mensen in badpak en een kerstmuts te zien rondlopen
Het is een wat duurdere periode om te vliegen maar zeker doen als je lastig verlof kan krijgen ga zelf weer 13-12-2006 TM 17-1-2007 en kijk er naar uit de feest dagen daar zo als kerst stelt niet zo veel voor daar moet inderdaad even kijken wat die hotels doen met kerst rekenen soms hoge prijs en verplicht kerst/Nieuwjaars diner maar goed er is meer en het weer is vind ik heerlijk in die tijd van het jaar maar vind Thailand altijd zalig om te zijn.
Hoop wel dat je nog een ticket vind want veel zit al vol das mijn ervaring.
Veel plezier daar