Heeft iemand ervaring met het reizen naar China (meer bepaald Shanghai en omstreken) met 3 kinderen tussen 6 en 12 jaar? Tips? Do’s & don’ts?
We willen graag o.a. de wereldexpo gaan bekijken. Weet iemand of er dan ook vroeg op voorhand moet geboekt worden in de hotels?
je moet niks-maar ik zou het wel doen, vanwege de verwachte enorme drukte-en rekening houden met flink verhoogde prijzen.
Of trouwens die Expo voor kinderen nou zo leuk zal zijn betwijfel ik ten sterkste.
1.vrijwel alles is enkel in het sjinees (of zijn het adoptiefkinderen van daar??) en gericht op sjinezen.
2.het is een verzameling van gebouwen (sommige nogal futuristies-gedurfd) die 1 land vertegenwoordigen met de overbekende dingen uit dat land (van wat ik heb gezien hoe het Thaise paviljoen eruit gaat zien-ik ben nu in BKK). Vooral gericht op het aantrekken van toeristen uit China naar dat land.
En alleen naar SHai-zoiu ik zeker niet doen. als je er dan al eens komt-dan moet je wat meer meepakken. Rondom Shai liggen steden als Hangzhou, Nanjing, groot, maar veel aantrekkelijker voor toerist, en de kleinere '‘water’'steden als Tongli-NL sfeer met grachies. met bus of trein op 1-2 uurtjes afstand.
Naar ik aanneem is het de NL zomerschoolvak-dan is het weer er echt benauwd heet/klam/vochtig. als je dat geheel niet gewend bent put het je in een paar uur geheel uit.
Als je lower budget wil(daar meldde je niks over) dan kun je kijken op sites als hostelworld, hostelbookers-plekken in hoStels-familierooms. is uiteraard geen hotelservice.
Sinohotel biedt goedkope hotels en hostels aan.
Hi Olivier,
Check our Shanghai opmaat page for nice tips. Shanghai Expo will be nice for the kids too, maybe one day is enough for them though. You can expect the weather to be very hot, humid and you can expect waiting times to get into the various buildings, especially in the first couple of months.
http://www.discoverchina.nl/nl/thema_shanghai_expo_opmaat.htm
We can offer you operator rates when booking a tour with us. You might be cheapest this way…
You choose!
All the best
DC