wie heeft er goede ervarigen met de Expo in Shanghai??
ik hoor alleen maar verhalen van; ERG lange rijen (en uiteindelijk zie je alleen een promotiefilpmje) & zonde van je tijd
tip om ergens voordelig en makkelijk aan een kaartje te komen??
Ben er met mn vriend geweest in mei toen ze net 2 weken open waren…
Het was echt geweldig!!! Zijn er 4 dagen geweest, dat was veel te weinig!
Zou zo terug gaan!!!
Wat me opviel is dat het Azie & Midden Oosten gedeelte erg druk was.
Europa, Afrika & algemene paviljoens waren stukken rustiger!!
De Chinezen vinden dat blijkbaar toch het interessantst
Ook wij hebben bij diverse paviljoens lang staan wachten. Bij de een meer waard dan bij de ander. Maar dat weet je helaas niet van te voren .
Tip: sla Zuid Korea over, Duitsland een aanrader!! (vonden wij)
Oh ja: China paviljoen kom je niet in.
Worden aparte kaartjes voor uitgegeven bij de ingang. hebben 3x super vroeg bij de ingang gestaan, maar elke keer waren de kaartjes al op…
Goedkopere entree kaartjes zijn er niet, is een vaste prijs van Yuan 160 = +/- Eur 16,00 voor de gehele dag!! (is standaard dag)
Peak day is Yuan 200 = +/- Eur 20,00
Check de site: http://en.expo2010.cn/
Kaartjes kan je naast de ingang halen (andere kant van de weg). NIET uit de automaat, is alleen voor Chinese bankpassen.
Of haal ze bij een erkende verkooppunt elders, dan kan je op de dag zelf direct naar de ingang lopen.
In alle (grotere) steden in China zijn er EXPO winkels waar je ook de entree kaartjes kan halen
Aanstekers & vloeistoffen mogen niet naar binnen, heeft geen nut om je eigen drinken mee te nemen.
Prijzen in het park zijn zeer laag, dat maakt het minder erg om daar je flesje water o.d. te halen.
(Mocht je roken & aansteker willen meenemen: stop niet in je tas ivm scan)
Weet wel dat de EXPO de laatste weken in gaat (t/m 31 okt.)
Hoop Chinezen gaan nog even snel in de laatste paar dagen, dus kan idd aardig druk worden dan normaal.
ja als je 4 dagen EXPO hebt gedaan zal je het wel mooi gevonden hebben. Ik hoorde iets van rijen van meer dan 3 uur en dat je dan een slecht promotiefilmpje kon bekijken (met slechte paviljoens)
Maar ok als ik dan van jou de enthousiaste reactie hoor dan ga ik in ieder geval een dag kijken en dan beginnen het Europa gedeelte
In tegenstelling tot Marjolein heb ik persoonlijk een hele andere ervaring gehad met de Expo.
Zonder enig idee te hebben met wat ik me ervan voor moest stellen zijn ik en mn vriendin een dagje naar de expo geweest.
We hadden het idee dat het iets interactief zou worden, maar dit viel zwaar tegen.
Enorme rijen (incl. Europa) aan het midden Oosten en Azie zijn we niet toegekomen.
En heel veel ongeduldige en asociale mensen met een of ander raar paspoort!???
Heey!
Ik ben er eind juli geweest. Ik vond er echt helemaal niets aan. Het is sowieso suuuuper groot, dus je moet echt meer dagen gaan om alles te zien. Wij hebben Europa/Amerika bezocht… Bij Amerika gingen we met volle moed in de rij staan. Dit duurde wel een uurtje en vervolgens moesten we van zaal naar zaal en keken we op een heel groot scherm naar mensen die over Amerika vertelden. Wel grappig, maar wel beetje lang wachten voor zoiets. Toen bezochten we een paar kleine pavilloens. Er hangen wat plaatjes, beelden, filmpjes over dat land… Allemaal wel oke, maar ik vond het niet zo interessant… wij uit het westen weten ook al heel veel over alle landen… veel chinezen weten amper waar het land ligt, dus die vinden alles prachtig. Nederland bezocht, is ook gewoon een rondje lopen. Iedereen gebruikt NL als een rust plaats ;). Toen kwamen we bij de grote landen, Frankrijk, Duitsland, Engeland enz… RIJEN! niet normaal. Er stond een bordje ‘vanaf hier nog 4 uur’ en de Chinezen bleven maar aanschuiven! Het was ook heel warm en er waren heel erg veel mensen. De ijsjes zijn gewone prijs en wat ik in de vorige post niet zag was dat er ook kraantjes zijn overal, waar je kan drinken en je flesje kan vullen (zoals in disneyland). Maargoed, die landen zullen we wat interessanter geweest zijn, maar wij hielden het niet meer uit!
Ik zou zeggen, ga er een dagje heen, kijk wat rond… hopen dat je een rustige dag te pakken hebt.
Veel plezier!
dank voor je reactie
Leuk zeg dat je daar een het werken/stage lopen bent. Bevalt Shanghai qua sta. Er zijn een paar leuke dingen te zien en te doen dus ik ga er ECHT even van genieten daar. (ga komende donderdag weg en ben de eerste paar dagen in Shanghai)
hmm tja het wordt er niet echt makkelijk op met die EXPO. De meeste reacties zijn behoorlijk negatief op een na - die vond 4 dagen eigenlijk nog te kort!. Ik zat te denken om nog een avond te gaan. Na 5-en… ik laat het denk ik maar van het moment afhangen.
als ik bij het NL paviljoen kom zeg ik je nog even gedag
Shanghai is echt geweldig!! In 't begin vond ik het niks, maar ik moest gewoon echt even wennen!
Het is allemaal zo heerlijk goedkoop. Ga vooral lekker naar de fake market bij Science en technology museum metro station. Heerlijk, alles hartstikke nep en goedkoop lekker op z’n chinees!
De Expo, ik raad sowieso aan om 's avonds te gaan. Veel leuker met alle lichtjes bij de meeste paviljoens.
Populaire landen bij de chinezen zijn saudie arabië, china, japan en zuid korea. dus ik raad het niet aan om daar in de rij te staan. Zelfs ik kom niet binnen met mijn staff pas.
Vergeet trouwens ook niet bij het NL paviljoen door de easy access te gaan! En de Puxi kant, zoals het olie/space paviljoen zouden ook leuk zijn, daar kan je met de boot heen.
Gewoon een map halen bij een van de volunteer stands (chineze jongeren met groene jassen aan! spreken allemaal wel een beetje engels)
Verder is 't heeel erg moeilijk te communiceren met de chinezen want ze spreken echt geen woord engels.
Heel veel plezier! en misschien tot volgende week!